قدس آنلاین-ساحل عباسی:راهبرد جدید انگلیس نشان می دهد که آنها درصدد هستند مردم را به سمت و سوی خواسته های خود سوق داده و روی افرادی سرمایه گذاری کنند که به اهداف انگلیس نزدیک ترند .مردم باید نمایندگانی را به مجلس بفرستند که مرعوب آمریکا نبوده و از رو در رو شدن با غرب نهراسند و به اهداف انقلاب ایمان داشته باشند.

تغییر تاکتیک دشمن از تحریم انتخابات به رای دادن به نامزد های غربگرا/ بیش از هفتاد شبکه ماهواره ای فارسی زبان فعال شده اند

تبلیغات انتخابات هفتم اسفند ماه از امروز به صورت رسمی در داخل کشور آغاز شده اما تبلیغات جریانهای سیاسی غرب گرا و حامیان داخلی آمریکا ماهها است که از شبکه های فارسی زبانی که در سالها پیش مردم را به عدم حضور در پای صندوق های رای دعوت می کردند آغاز شده است .مقام معظم رهبری در دیدار 29 بهمن ماه با مردم انقلابی آذربایجان شرقی مسائل مهم انتخابهای پیش رو را با مردم در میان گذاشتند تا حساسیت موضوع بیش از پیش برملت انقلابی آشکار شود .قدس آنلاین در گفتگوی پیش رو با دکتر جعفر قنادباشی به تحلیل بیانات معظم له و اهمیت انتخابات پیش رو در نگاه رهبری پر داخته است.
تحلیل شما از هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری در ایام نزدیک به انتخابات ۷ اسفند چیست؟
سخنان مقام معظم رهبری دردیدار با مردم آذربایجان شرقی در واقع رهنمودهایی کلیدی درباره دو انتخاب مهم پیش روی ملت ایران بود که در هفتم اسفند ماه به منصه ظهور می رسد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . در واقع  انتخابات آتی به قدری پر اهمیت است که مقام معظم رهبری اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به ملت را جزء ضرورت ها دانسته به نحوی که نه تنها در این سخنرانی بلکه از نیمه سال جاری با اشاره به انتخابات پیش رو در اکثر سخنرانی های خود به اهمیت و ضرروت توجه به ابعاد مختلف داخلی و خارجی انتخابات تاکید نموده اند. بی شک دشمن درصدد است با ایجاد  توهمات و شبهات  با لسان منطق و برخورد روشنگرانه مردم را به سوی آمال و آرزوهای خود جذب کند و انقلابیون را از سر راه خود برداشته و مردم را در مقابل آنها قرارد دهد به گونه ای که غرب با همه توانش سعی می کند با ایجاد شبه در اذهان عمومی و استفاده ازتاکتیک ها و شیوه هایی فریبکارانه و متفاوت از سالهای پیش مردم را از حرکت به سوی  اهداف عالیه انقلاب منحرف کند . یقینا دشمن به این موضوع آگاه است که شانس زیادی برای تغییر حرکت انتخاباتی مردم و عدم پشتیبانی آنها از نیروهای انقلابی و مومن و متعهد به وطن ندارد و به صورت صد درصدی یا حتی کمتر از این نمی تواند بر روند رای مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاثیر بگذارد و می داند که یقینا نمی تواند تغییرات بزرگی اعمال کند.
انگلیس در بیانات مقام معظم رهبری جایگاه ویژ ه ای داشت، جدیدترین برنامه نفوذ انگلیس از طریق مجلس چه برنامه ای است؟
یکی از جدیدترین راه هایی که دشمن درصدد تحقق آن است که البته در سالهای گذشته هم بدان متوسل می شده اما اینک ابزارها و نحوه تاثیر گذاری بر آن را تغییر داده. سامان دادن فضا به گونه ای است که بتواند از یک سو نهادهای اصلی کشور را تضعیف کرده و از سوی دیگر کسانی را به این دو نهاد مهم بفرستد که اهداف غربی ها را در داخل کشور محقق کرده و یک گام به سمت آنها برداشته اند. بی شک حساسیت موضوع به قدری جدی است که مقام معظم رهبری در این باره به دشمنی های امریکاییها با ایران اشاره کرده و با تحلیل نمونه هایی از هزاران دشمنی و عناد با جمهوری اسلامی آنها را در معرض تماشای مردم گذاشتند و از یک سو به نیت جدید انگلیس برای نفوذ در کشور  اشاره داشتند که این کشور درصدد مداخله در امور داخلی ایران است تا برای تاثیر گذاری براصلی ترین و کلیدی ترین مجالس کشور مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری پا را از حد خود فراترگذاشته و با نفوذ در ایران بر روی مردم و نمایندگان مردم تاثیر بگذارند.مسلما تبلیغات و عملکرد انگلیسی ها در ماههای اخیر بیانگر این است که آنها گامهای بلندی و بسیار فراتر از آن چه می اندیشیم برداشته اند در راهبرد جدید خود  سعی دارند  مردم را به سمت و سوی خواسته های خود کشانده و در عین حال روی افرادی سرمایه گذاری کنند که به اهداف انگلیس نزدیک ترند . لذا مقام معظم رهبری با اشاره به دخالت های  انگلیس از زمان قاجار تا پهلوی و مداخله درامور داخلی ایران مردم را متوجه جدیدترین تحرکات آنها درباره ایران کرده بنحوی که ابراز داشتند آنها درصدد هستند با فضا سازی و شگردهای تبلیغاتی مردم را واردار به سمت و سویی نمایند تا به افرادی رای بدهند که یک گام به آنها نزدیکتر اند.بی شک این مساله به قدری جدی است که مقام معظم رهبری درباره آن هشدار دادند و با توجه به مناسبت 29 بهمن و سالروز قیام مردم تبریز و بررسی  فضای عمومی استانهای مختلف کشور و شهرستانها و روستا که حال و هوای انتخاباتی در آن بیشتر می شود به این مسائل متذکر شدند.
دشمن با  بی اعتبار کردن مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مترصد چه فرصتی برای نفوذ و تاثیر گذاری در داخل کشور است؟
بی شک مقام معظم رهبری مانند همیشه که با صداقت با مردم سخن می گویند این بار هم تحرکات اخیر دشمنان اسلام را بی پرده با مردم در میان گذاشتند و از آنها خواستند  که نمایندگانی را به مجلس بفرستند که در اجرای مسئولیت مهم خود کوشا باشند و به غیر از مردم ونظام در بند هیچ آشنا و بیگانه ای نباشند! افراد شجاعی که رو در روی امریکا بایستند و به هیچ وجه تحت تاثیر امریکایی ها قرارنگیرند. بی شک اگر رهنمودهای مقام معظم رهبری را درخصوص اهمتی انتخابات و کسانی که باید راهی مجلس شوند در  کنار هم قرار دهیم تبدیل به کتاب بزرگ می شود.
بی شک این انتخابات و این حجم از سخنان رهبری نشان دهنده بزرگی توطئه های دشمنان است. یقینا با توجه به حساسیت موضوع  مقام معظم رهبری در هفته آینده هم رهنمودهایی خواهند داد و رهنمودهای پیشین خود را تکمیل می کنند. بی شک اگر  تعالی، سعادت و توسعه کشور برای مردم مهم باشد باید با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کرد و به کسانی رای دهند که غرب گرا نباشند . مقام معظم رهبری اشاره داشتند که دشمن درصدد است تا اصلی ترین نهادکشور شورای نگهبان را زیر سوال ببرد چون درصدد بی اعتبار کردن مجلس آینده است و بی اعتباری چهار سال مجلس شورای اسلامی به معنی درجا زدن کشور است و این  مساله بسیار مهم است . در واقع دشمن سالهای سال سعی کرده تا شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی را بی اعتبار نشان دهد اما موفق نبوده اما اینک به نظر می رسد برای چنین مساله ای با عظمی راسخ و با برنامه وارد کارزار شده است. بی شک  مردم با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری اجازه نخواهند دارد چنین مساله ای محقق شود.
یکی از مسائلی که اتفاقا مقام معظم رهبری بدان اشاره کرد مساله جالبی است که نشانه تغییر رویکرد خصمانه دشمن نسبت به انتخابات است تغییر رویکردی که در یک قالب خصمانه دیگر دنبال می شود و ان هم تشویق مردم به رای دادن به کاندیداهای غربگر است در حالی که تا پیش از این شبکه های معاند رسانه ای مردم را به تحریم انتخابات تشویق می کردند ماجرا از چه قرار است؟
کارنامه شبکه های معاند نظام به خصوص شبکه های فارسی زبان بی بی سی و امریکایی از ابتدای انقلاب تا کنون کارنامه سراسر ننگینی است که نشان دهنده شکست  انها است .شبکه های مخالف جمهوری اسلامی ایران از سلطنت طلب یا غیر آن زمانی مردم را به تحریم انتخابات دعوت کرده و  مردم را از شرکت در انتخابات منع می کردند، در برخی از مقاطع از ناسالم بودن انتخابات می گفتند و همواره در طی این سی و هفت سال این مسائل جزء  خط و مشی دائمی آنها بوده تا با تضعیف شورای نگهبان به نتایج دلخواه خود برسند. اما در حال حاضر شاهد تغییر استراتژی و راهبرد آنها هستیم چرا که علی رغم همه تلاشها نتوانستند مردم را از رفتن به پای صندوق ها  دلسرد کنند بنابراین یگر از تحریم انتخابات سخن نمی گویند و شگرد کهنه خود را کنار گذاشته و کمتر از ناسالم بودن انتخابات حرف می زنند بنابراین سخن انها از تحریم و ناسالم بودن انتخابات به دستور دادن و سوق دادن مردم به رای دادن  به افرادی تغییر جهت داده  تا بتوانند مردم را به رای دادن به کسانی ترغیب کنند که غربگرا هستند. البته این اقدام انها دراین مقطع چند روزه اتفاق نیفتاده انها از چهار سال پیش که مجلس شورای اسلامی دور جدید خود را آغاز کرد در این فکر بودند تا با تغییر رویکرد و دیدگاه نمایندگان مجلس بتوانند کسانی را وارد مجلس کنند که موافق غرب هستتند لذا الان زمان نتیجه گیری چهار ساله انها است و در حال حاضر بیش از هفتاد شبکه فارسی زبان خارجی پیوسته در حال تشویق مردم به رای دادن به حامیان غرب هستند مردم را تشویق می کنند که به کسانی رای دهند که از آمریکا به عنوان دشمن یاد نمی کنند و مرعوب آمریکا بوده و به اهداف انقلاب ایمان ندارند. بی شک نبرد رسانه ای و هجمه برنامه ریزی شده به گونه ای عمل می کند تا با بمباران کلمات و تصاویر بتواند بر افکار عمومی تاثیر گذاشته و  انها را به سمتی که خواهان هستند سوق دهند. این فضای سنگین تبلیغاتی در صورتی شکسته می شود که با هوشیاری به بیانات مقام معظم رهبری دل بسپاریم و به دنبال آرامشی باشیم که یقینا با انتخاب نیروهای اصلح و نمایندگان انقابی در کشور ایجاد می شود بنابراین باید درست برخلاف دشمن حرکت کنیم مقام رهبری در این سخنرانی اشاره کردند که اگر قرار است درست عمل کنیم ابتدا باید خط دشمن را بشناسیم و درست مقابل ان حرکت کنیم و این طبیعتا راه سعادت و درستی است که می توانیم انتخاب کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.