رئیس پلیس اتحادیه اروپا درباره تردد و فعالیت آزادانه حدود ۵۰۰۰ تروریست وابسته به داعش در اروپا و احتمال وقوع حمله‌ای تروریستی در آینده‌ای نزدیک در یکی از شهرهای اروپا هشدار داد.

 ۵ هزار ترویست داعش آزادانه در اروپا تردد می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، «راب وین‌رایت» رئیس پلیس اتحادیه اروپا «یوروپل» هشدار داد که حدود 5 هزار نفر افراط گرا پس از آنکه تحت آموزش نیروهای گروه تروریستی داعش قرار گرفته‌اند، هم‌اکنون در اروپا آزادانه فعالیت می‌کنند.
بنا بر گزارش روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ لندن، رئیس یوروپل همچنین تأکید کرد، می‌توان انتظار داشت که به زودی گروه تروریستی داعش و یا دیگر گروه‌های تروریستی حمله‌ای را در داخل اروپا صورت دهند.
بر اساس گفته وی، یوروپل تخمین می‌زند که شمار شهروندان اروپایی که پس از آموزش در خاورمیانه توسط گروه تروریستی داعش به اروپا بازگشته‌اند، 3 تا 5 هزار نفر است.
وین‌رایت همچنین تصریح کرد: اروپا در حال حاضر با بزرگترین تهدید تروریستی طی ده سال گذشته مواجه است. ما می‌توانیم انتظار وقوع حمله‌ای تروریستی در آینده‌ای نزدیک در یکی از شهرهای اروپایی را داشته باشیم؛ حمله‌ای که تلفات بسیاری در میان غیرنظامیان داشته باشد.
وی ادامه داد: شمار رو به افزایش این افراد در اروپا به منزله این امر است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا با چالش‌های کاملا جدیدی مواجه خواهند شد.
با این وجود، رئیس پلیس اتحادیه اروپا در اظهاراتش تلاش کرد تا بر این مسئله تأکید کند که تروریست‌ها از بحران پناهجویان برای ورود به اروپا استفاده نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: هیچ شواهد موثقی وجود ندارد که تروریست‌ها به طور نظام‌مند از جریان پناهجویان برای نفوذ به اروپا استفاده می‌کنند.
بنا بر این گزارش، این اظهارات توسط رئیس پلیس اتحادیه اروپا پس از آن مطرح شد که اطلاعاتی درباره شناسایی دو مظنون به ارتباط با حملات تروریستی پاریس در اتریش منتشر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.