ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با ادامه پیشروی در حومه شمالی لاذقیه شمالی روستای «عین القنطره» و چند نقطه راهبردی دیگر را در این حومه آزاد ساختند.

روستای «عین القنطره» در حومه شمالی لاذقیه سوریه آزاد شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، یک منبع آگاه نظامی در ارتش سوریه اعلام کرد: ارتش و نیروهای مقاومت در ادامه پیشروی خود در حومه شمال لاذقیه روستای «عین القنطره» و مناطق راهبردی دیگر را در نزدیکی شهرک راهبردی « کنسبا» آزاد کردند.
ارتش سوریه روز پنجشنبه با حمله به مواضع گروه های تروریستی در حومه شمالی لاذقیه کنترل شهرک راهبردی «کنسبا» را به دست گرفتند.
این شهرک یکی از مقرهای اصلی گروه تروریستی «جیش الفتح» در شمال لاذقیه بود.
آزاد سازی کنسبا و مناطق پیرامون آن مقدمه ای برای آزادسازی شهر «جسرناریا» محسوب می شود.
تروریست هایی که به سوی شهر «بداما» در حومه ادلب گریخته اند در فرار به سوی شهر «جسر الشغور» ناکام ماندند.
تسلط بر منطقه کنسبا به معنای تأمین امنیت جاده بین المللی لاذقیه-حلب است.
نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مقرها و تجمع گروه تروریستی «جیش الفتح» را در حومه های ادلب و حماه هدف قرار دادند و منهدم ساختند.
این نیروها همچنین مخفیگاه های گروه های تروریستی «جبهه النصره» و «احرار الشام» را در منطقه های «کفرزیتا»، «اللطامنه» و « عطشان» واقع در حومه شمالی حماه هدف قرار داده و تخریب کردند.
نیروی هوایی ارتش سوریه همچنین مقرها و مهمات گروه های تروریستی « داعش» و «جبهه النصره» را در حومه حمص هدف حمله قرار دادند و منهدم ساختند.
همچنین یگان های ارتش سوریه روز گذشته (جمعه) امنیت و ثبات را به منطقه «المکاسر» و «المطاحن» در این استان بازگرداندند.
درهمین راستا ارتش سوریه توانست راه ارتباطی عناصر تروریستی در منطقه « المحسه» و شهرک «القریتین» را پس از تسلط بر بلندی های راهبردی مشرف بر «القریتین»، قطع کند.
شهرک «القریتین» از پایگاه های مهم گروه تروریستی داعش در ریف جنوب شرقی حمص به شمار می رود.
یگان های ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مخفیگاه های گروه تروریستی را در منطقه «اثریا» در نزدیکی شهر «رقه» هدف حمله قرار دادند و توانستند در این منطقه نفوذ کنند.
این نیروها در دیرالزور نیز مقرها و مخفیگاه های گروه تروریستی داعش را در روستای «المربعیه» در شرق این شهر را هدف حمله قرار دادند و تخریب کردند.
در حملات هوایی ارتش سوریه و یگان های این ارتش گروه تروریستی داعش در روزهای اخیر خسارت های جانی و مالی زیادی را متحمل شده و دستکم 174 نفر از آنها در دیر الزور کشته شده اند.
در حومه شرقی دمشق نیز نیروهای هوایی ارتش سوریه مقرها و تجمع های گروه تروریستی «جیش الاسلام» را در دو شهرک «بیت نایم» و «اوتایا» منهدم ساخت.
این نیروها سه شنبه گذشته با همکاری نیروهای زمینی ارتش و مقاومت مزارع و مناطق اطراف «فرزات»، «حوش خرابو»، «دوارالبلالیه» را در حومه شرقی دمشق آزاد ساختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.