مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از هدف‌گذاری برای جذب یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر گردشگر در پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

سفر ۱.۱ میلیون گردشگر به اصفهان تا پایان ۱۳۹۹

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، فریدون الهیاری در مراسم اختتامیه نهمین گردهمایی راهنمایان سراسر کشور که همزمان با روز جهانی راهنمایان در اصفهان برگزار شد، با اشاره به آمارهای کمّی صنعت گردشگری ایران که نقش گردشگری را در اقتصاد کشور نشان می‌دهد، افزود: براساس آنچه در چشم‌انداز 20 ساله آمده، آمار گردشگران ورودی باید به 20 میلیون نفر برسد. البته این حداقل آماری است که در نظر گرفته شده، چون با توجه به جایگاه ایران می‌توان به رقم بالاتری دست یافت. در برنامه ششم توسعه که هنوز آمار کمّی آن نهایی نشده، برای جذب حدود 11 میلیون گردشگر جهت‌گیری شده است.

به گفته او، اصفهان در سال 91، 60 هزار گردشگر، در سال 92، 110 هزار گردشگر و در سال 93، 180 هزار گردشگر خارجی را جذب کرد که پیش‌بینی شده است تا پایان سال 94 این تعداد به 250 هزار نفر برسد.

به گفته الهیاری، با توجه به اینکه بخش مهمی از گردشگران ورودی به ایران را زائران تشکیل می‌دهند، اصفهان با جذب گردشگران سایر کشورها پنج درصد از سهم گردشگری خارجی را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: با جذب یک میلیون و 100 هزار نفر گردشگری که در پایان برنامه ششم توسعه در اصفهان محقق خواهد شد، سهم گردشگری ورودی این استان از کل کشور به 10 درصد خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: رسیدن به این جایگاه نیاز به ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، ارتقاء سطح دانش منابع انسانی، استانداردسازی شرکت‌های فعال در گردشگری و توسعه آژانس‌های گردشگری نیاز دارد.

وی گفت: گردشگری نیاز به حضور استعدادها دارد. استمرار این ظرفیت‌ها منوط به ماندگاری آن‌ها در صنعت گردشگری است. پس ما نیاز داریم همگی بسیج شویم تا با همدلی به صنعت گردشگری جهش و شتاب دهیم.

الهیاری همچنین درخواست کرد، علاوه بر توجه به اقتصاد گردشگری به ابعاد فرهنگی آن نیز اهمیت داده شود، چرا که گردشگری در ارتباط با جوامع انسانی است و زمینه تعاملات فرهنگی ملت‌ها را فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.