قدس آنلاین: مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اعلام کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۳۴ هزار و ۲۷۷ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند که ۶۷ درصد از آنها مرد و ۱۱ هزار و ۲۱۱ نفر زن بودند.

کاهش ۴.۹ درصدی نزاع در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین ازاصفهان، دکتر " علی سلیمان‌پور" افزود: تعداد مراجعات مصدومان ناشی از نزاع در مدت مشابه سال قبل 36 هزار و 37 نفر شامل 24 هزار و 608 مرد و 11 هزار و 429 زن بود که امسال با کاهش 4.9 درصدی مواجه شده است.

در این باره جانشين فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص عوامل موثر بر وقوع نزاع در افراد گفت: جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به ميزان بالاي جرم در شهرهاي صنعتي در مقايسه با شهرهاي ديگر از ترافيك و آلودگي هوا به عنوان دو عامل مؤثر در وقوع نزاع هاي فردي در اين شهرها ياد كرد.

سرهنگ" حسين حسين زاده" افزود: نزاع زيرمجموعه اي از خشونت است، كه ابتدا از توهين كلامي آغاز و سپس به درگيري فيزيكي مي انجامد.

وي با بيان اينكه آماروقوع نزاع هاي فردي از سال 89 تا 94 رو به رشد بوده گفت: البته اعتقاد ما بر اين است كه خيلي از نزاع ها و خشونت هاي خانگي به پليس و مراجع قضايي گزارش نمي شود و ما با كاهش آستانه تحمل مردم روبرو هستيم كه اين موضوع براي سلامت و امنيت جامعه نگران كننده است.

سرهنگ حسين زاده، به متغير هاي گوناگون در ايجاد خشونت و نزاع اشاره كرد و اظهار داشت: تحقيقات نشان مي دهد، عواملي چون سن، جنس، تحصيلات، سطح درآمد، مشاغل استرس زا، اعتياد، ناهنجاري هاي رفتاري، بيماري هاي رواني و ژنتيكي، دسترسي به سلاح سرد و گرم، رواج فيلم ها و بازي هاي خشن، آب و هوا، ترافيك، آلودگي هوا و مسايل و التهابات سياسي ، اجتماعي و اقتصادي در بروز و ظهور نزاع نقش مؤثر دارند.

اين مقام انتظامي ، ميزان وقوع قتل، نزاع و جرايم خشن در شهرهاي صنعتي را بيشتر از شهرهاي ديگر استان عنوان كرد و اظهار داشت: هرچند كه متغيرهاي زيادي در بروز نزاع و درگيري نقش دارند اما بايد اذعان كرد كه تاثير ترافيك و آلودگي هوا در بروز نزاع هاي فردي بيشتر از متغير هاي ديگر است.

جانشين فرمانده انتظامي استان به رواج بازيهاي رايانه اي خشونت آميز و تاثير آن در تربيت نسل خشن اشاره كرد و اظهار داشت: امروز متاسفانه بيشتر دانش اموزان دبستاني در تبلت هاي شخصي خود بازي هايي دارند كه به طور مستقيم به آنان آموزش رفتارهاي خشونت آميز مي دهد كه بايد در اين زمينه خانواده ها بيشتر هوشيار بوده و از نصب اين گونه بازي ها بر روي تبلت فرزندانشان خودداري نمايند.

وي بر مسئول بودن تمامي دستگاه ها در برابر حوادث و آسيب هاي اجتماعي جامعه تاكيد كرد و اظهار داشت: پليس داده ها و اطلاعات بسيار مهم و مفيدي دارد كه حاضر است آنها را  دراختيار علما، دانشمندان و صاحب نظران و دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي قرار دهد تا با يك كار ويژه و منسجم بتوانيم موضوع رفتارهاي خشن را در سطح استان كنترل كرده و از رشد جرم نزاع  و درگيري جلوگيري به عمل آوريم.

سرهنگ حسين زاده از افراد خشن و عصباني به مثابه يك بمب دستي ياد كرد كه با كوچكترين جرقه اي آماه انفجار و درگيري هستند و گفت: بايد راهكارهايي انديشيده و پياده شود تا آستانه تحمل مردم بالا رفته و همچنين افراد جامعه مهارت هاي ارتباط با يكديگر و نوع برخورد با افراد خشن را بياموزند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.