۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: 352757

اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مجمع الجزایری جهان در تشدید مبارزه علیه ماهیگیری غیرمجاز در آب های این کشور، ۳۰ قایق خارجی و اندونزیایی توقیف شده را منفجر و غرق کرد.

اندونزی ده ها قایق خارجی را منفجر و غرق کرد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، اندونزی روز سه شنبه اعلام کرد که این قایق ها روز گذشته در پنج نقطه جداگانه در این کشور از جمله 'بیتونگ'، جزیره 'باتم ریائو' در سولاوسی شمالی و 'بلاوان' در شمال سوماترا غرق شدند.
'سوسی پوجی آستوتی' وزیر شیلات اندونزی، گفت که این قایق ها متعلق به ماهیگیرانی از فیلیپین، ویتنام، مالزی و میانمار بودند.
به نوشته تارنمای 'جاکارتا گلوب'، این قایق های ماهیگیری غیرقانونی همه گرفتار قانون در کشور مجمع الجزایر اندونزی با بیش از 17 هزار جزیره شدند. چهار قایق غرق شده نیز متعلق به اندونزی بود که مجوزهای لازم را برای صید نداشتند.
از میان 30 قایق منفجر و غرق شده، 11 قایق متعلق به ویتنام، هفت قایق فیلیپینی و چهار قایق متعلق به مالزی بودند.
وزارت شیلات اندونزی تاکنون 151 قایق و کشتی را که عملیات غیرقانونی صید انجام می دادند غرق کرده است. 50 کشتی ویتنامی، 43 کشتی فیلیپینی، 21 کشتی تایلندی، 20 کشتی مالزی، دو کشتی از پاپوا گینه نو، یک کشتی چینی و 14 کشتی از اندونزی تاکنون غرق شده اند.
مقامات اندونزی پس از تاکید 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری برای مقابله با کشتی های ماهیگیری غیرقانونی که به حریم این کشور تجاوز می کنند این قایق ها را در یک نمایش قدرت در برابر همسایگان غرق می کند.
'جوکو ویدودو' 55 ساله معروف به جوکووی سال گذشته در نخستین سخنرانی اش به عنوان رییس جمهور جدید اندونزی، خود را 'کاپیتان کشتی اندونزی' خواند و گفت: قدرت دریایی اندونزی در مجموعه ای از پادشاهی ها و استفاده از ثروت عظیم و منابع دریایی مورد تاکید بوده و این سیاست ادامه می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.