۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷
کد خبر: 353785

رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشان می‌‌دهد معارضان سوری را مقصر وضعیت جنگی سوریه می‌داند و واشنگتن در واقع در حال «قدرتمند کردن بشار اسد است».

آمریکا به اسد قدرت می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا روز چهارشنبه اعلام کرد، علیرغم آنکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، سالها خواستار کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از قدرت شده است، اما واشنگتن در حال «قدرتمند کردن بشار اسد است».

این جمهوری‌خواه ایالت «تنسی» در یک ضیافت صبحانه به میزبانی روزنامه آمریکایی «کریستین‌ ساینس مانیتور» گفت: «فکر می‌کنم که اتحادیه اروپا هم‌اکنون باز (آماده پذیرش اسد است) است زیرا افراد این کشور به منافع خیلی نزدیک خود فکر می‌کنند و به طور قطع فکر می‌کنم که آنها آمادگی پذیرش اسد برای مدتی را داشته باشند و آنها فکر می‌کنند که این  بهتر از هرج و مرج است».

وی ادامه داد: «ناراحت‌کننده است که می‌خواهم بگویم که پوتین به شیوه‌ای ماهرانه با کارت‌هایی که در اختیار داشته بازی کرده است و از کشوری (آمریکا) که تمایلی ندارد رهبری و هدایت را برعهده بگیرد، بهره‌وری کرده است و او این قضیه را می‌داند و اتحادیه اروپا نیز می‌داند و آنها مشکلی با در قدرت ماندن اسد ندارند».

کورکر تصریح کرد که به وضوح برایش مشخص شده است که کری، معارضان سوری را مقصر وضعیت کنونی جنگ در سوریه می‌داند و توضیح داد: «بگذارید با این قضیه روبرو شویم. ما اسد را قدرتمند کردیم. منظورم این است که اگر به جان کری گوش فرادهید می‌بینید که او بیش از آنکه از روسیه و ایران ناراحت باشد، از معارضان سوری ناراحت است».

رئیس کمیته روابط خارجی سنا تأکید کرد که اوباما به جای حمله به سوریه به واسطه ادعاهای معارضان سوری مبنی بر استفاده دولت اسد از سلاح‌های شیمیایی، چانه‌زنی دیپلماتیک با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری سوریه را درباره ترغیب اسد به تسیلم کردن سلاح‌های شیمیایی را آغاز کرد و با این اقدام دولت سوریه را سرپا نگه داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.