مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۲۵ اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

 طرح ملی امداد و نجات نوروزی در استان کرمانشاه اجرا می‌‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،محمدرضا امیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن در نشست خبری که امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی در سه حوزه طرح امداد نوروزی، طرح راهنمایی مسافران نوروزی و طرح حمایت از نیازمندان یا فرشتگان رحمت اجرا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از حضور پنج هزار نفر روز امدادگر و داوطلب در اجرای طرح ملی نوروزی خبر داد و افزود: در طرح حمایت از نیازمندان تحت عنوان فرشتگان رحمت اعتبار خاصی در نظر گرفته نشده و خیران و علاقه‌مندان به کمک‌رسانی به نیازمندان شرکت می‌کنند.

امیریان  از اجرای طرح امداد و نجات نوروزی در بازده زمانی 25 اسفندماه تا 15 فروردین 95 خبر داد و گفت: طرح راهنمایی نوروزی نیز در بازده زمانی قبل و بعد از آغاز سال جدید به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به راه‌‌اندازی 40 پایگاه ثابت، سیار و موقت در این ایام بیان کرد: به طور معمول و در سایر ایام سال 18 پایگاه فعال است که به منظور ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مسافران نوروزی این تعداد افزایش می‌‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در طول این ایام در قالب راه‌‌اندازی 40 پایگاه بیش از یکصد دستگاه خودروی امدادی، یک دستگاه بالگرد هوایی و یک دستگاه آمبولانس 10 تخته به صورت 24 ساعته خدمت‌رسانی در ایام نوروزی می‌‌شود.

وی بیان کرد: در پایگاه‌‌های امدادی در طول ایام نوروز از حضور پزشکان و پیراپزشکان به منظور ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به مسافران نوروزی استفاده می‌‌شود.

توزیع بیش از 400 هزار بروشور در ایام نوروزی

امیر‌‌‌‌‌‌یان از توزیع بیش از 400 هزار  بروشور در استان در نوروز 95 خبر داد و گفت: بروشورها با هدف معرفی استان و راهنمایی مسافران در تمامی شهرستان‌‌ها و در اماکن تاریخی، ورودی و خروجی استان توزیع می‌‌شود.

وی اظهار کرد: توزیع بروشورهای نوروزی با همکاری و هماهنگی بین بخشی و سایر ارگان‌ها در 14 شهرستان و بخش بیستون انجام می‌شود.

مدیر‌‌عامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی به مدت 20 روز اجرا می‌‌شود، گفت: 18 پایگاه دوستدار کودک نیز در ایام نوروز در 18 نقطه از شهر کرمانشاه در اماکن پرازدحام و مذهبی و تاریخی و اماکنی که مسافران بیشتر توقف می‌کنند مستقر می‌شود.

وی عنوان کرد: 10 خیمه نماز در نقاط مختلف و اما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنی که امکان اقامه نماز به موقع وجود ندارد برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

مدیر‎‌عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان کرد: استقرار 12 چادر در کنار هر پایگاه به منظور استفاده مسافران نوروزی در مواقع ضروری از جمله دیگر اقداماتی است که در راستای خدمت رسانی بهتر در این ایام انجام می‌شود.

امیریان خاطر نشان کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی دستگاه‌های مختلفی دارای وظایف و تمهیدات متعددی در استان هستند.

انجام بیش از 5200 عملیات امداد و نجات در استان

امیریان افزود: در طول 11 ماهه امسال بیش از پنج هزار و 200 عملیات امداد و نجات در استان انجام شده است و 18 هزار نفر نیز در این مدت در طول این عملیات‌‌ها از خدمات امدادی بهره‌‌مند شده‌‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه آموزش مسائل امدادی را یکی از وظایف اصلی هلال احمر دانست و افزود: در هر شعبه کلاس‌‌های آموزشی در نظر گرفته شده که افراد علاقمند می‌‌توانند در دوره‌‌های همگانی و تخصصی شرکت کنند.

وجود 130 خانه داوطلب در استان کرمانشاه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد خانه‌‌های داوطلب در قالب ابلاغیه قرار دارد افزود: بر اساس اصول علمی و عملی امداد و نجات در تایم طلایی در صورت حضور افراد حاضر در نزدیکترین محل حادثه به موقع می‌‌توان اقدام کرد.

امیریان با اشاره به اینکه تنها 70 درصد از افراد قادر به کمک کردن در مواقع بحرانی هستند گفت: در صورت آموزش مسائل امداد و نجات به تمامی افراد در شهر و روستا در مواقع بحرانی امدادرسانی سریعتر خواهد بود.

وی از برگزاری انتخابات مجامع در جمعیت هلال احمر در اردیبهشت ماه سال 95 خبر داد و عنوان کرد: 10 هزار نفر عضو فعال در جمعیت هلال احمر استان در انتخابات اردیبهشت ماه شرکت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح خبرنگاران بحران در کرمانشاه اظهار کرد: در راستای ترویج هر خانواده یک امدادگر و با توجه به اینکه خبرنگاران به عنوان عناصر مؤثر در تمامی زمینه‌ها حضور دارند از علاقه‌مندان برای شرکت در طرح ثبت‌نام به عمل می‌آید.

داوطلبان 80 درصد از بار مسئولیت در خدمت‌رسانی‌‌ها را به عهده دارند

امیریان با اشاره به ظرفیت‌‌های داوطلبانه در حوزه جوانان و امداد در استان، گفت: بیشترین بار مسئولیت‌‌ها در هلال احمر بر عهده داو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌طلبانی است که بدون هیچ‌گونه دستمزد و رابطه استخدامی خدمت‌رسانی می‌‌کنند.

وی عنوان کرد: در صورت عدم امکان حضور سایر حوزه‌‌ها و عدم تولیت در سیستم دولتی در مواقع ضروری براساس ضوابط و طبق چارچوب هلال احمر به عنوان نهادی خدمت‌رسان وارد عمل می‌‌شود.

امیر‌‌‌‌‌‌‌یان توجه بیشتر و برجسته‌سازی به فعالیت‌‌های داوطلبان هلال احمر را ضروری دانست و گفت: برجسته‌سازی فعالیت‌های انسانی در راستای ترویج فعالیت‌‌های انسانی و بسترسازی فعالیت‌های فرهنگی در جامعه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.