شیخ « نعیم قاسم » معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مشکل سعودی با مقاومت این است که به دون نیاز به احدی و با توکل به خداوند سرزمین خود را آزاد کرده ایم ، طرح صهیونیستی - تکفیری را در منطقه شکست داده ایم و قدرتی برای لبنان آزاد ، مستقل و آقا هستیم.

مشکل سعودی با مقاومت، شکست طرح صهیونیستی - تکفیری درمنطقه است
به گزارش قدس آنلاینم و به نقل از ایرنا، شیخ نعیم قاسم که در مراسم جشن انجمن قرآن کریم در بقاع غربی لبنان برای تکریم حافظان قرآن و فارغ التحصیلان دوره های قرآنی سخن می گفت، افزود:برای توصیف و شناخت عربیت باید مقیاس داشته باشیم و به نظر ما فلسطین یعنی عربیت،هرکس با فلسطین باشد عرب است و هرکس ضد فلسطین باشد حتی اگر به عربی سخن بگوید، عرب نیست.وی با تاکید به این که « هر کس با فلسطین نباشد در این صورت فرق زیادی بین عربی و عبری نخواهد بود»، اظهارداشت: مدعیان عربیت برای فلسطین چه کرده اند، چرا از مقاومت فلسطین در رویاروئی با اسرائیل حمایت نمی کنند.
معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: اگر آنها حتی به مقداری کم از فلسطین حمایت می کردند، مقاومت فلسطین می توانست اسرائیلی ها را اخراج کند، آیا ندیدند که مقاومت لبنان با امکاناتی بسیار محدود و اندک توانست اسرائیل را از خاک لبنان اخراج وشکستی سنگین به آن در سال 2006 تحمیل کند.
شیخ نعیم قاسم خطاب به مدعیان عربیت گفت: آیا ندیدید که مردم غزه با وجود همه سختی ها و امکانات ناچیز توانستند سه بار اسرائیل را شکست دهند.
وی افزود: متاسفانه برخی ها که اکنون فریاد عربیت سرمی دهند، تلاش دارند از آن به نفع پادشاهان و مستبدان، به نفع کسانی که در پول های نفتی غرق شده اند و به نفع کسانی که علیه منافع عرب ها ومسلمانان توطئه می کنند، سوء استفاده نمایند و ما این را هرگز نمی پذیریم.
معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد:به تازگی شاهد بودید، عده ای ذلیلانه برای اعلام اطاعت و تبیعت به سفارت سعودی در بیروت رفتند وعده ای هم با عزت در جلسه ای در سفارت ایران در بیروت نشستند تا اعلام حمایت ایران از خانواده های مظلوم و شهدای بزرگ فلسطین را بشنوند و این جا است که باید دلیل تعلق و علاقه ما به ایران را دریافت.
وی تاکید کرد: امروز اگر ما به سعودی انتقاد و اعتراض می کنیم به دلیل تجاوز آن علیه یک کشورعربی به نام یمن است، آیا سعودی به بهانه این که منافعی در یمن دارد باید کودکان و زنان را بکشد و مساجد و بیمارستان ها را ویران کند.
شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: این یک جنایت جهانی و ضد انسانیت است و سعودی و همه کسانی که با آن در این جنایت همدست هستند باید مسئولیتشان را برعهده بگیرند و عواقب آن را تحمل کنند.
معاون دبیرکل حزب الله گفت: سعودی ها علاوه بر یمن به دیگر کشورهای عربی از جمله سوریه ، عراق و لبنان هم تجاوز کرده اند و این حق ما است که فریاد بزنیم و اعتراض و انتقاد کنیم زیرا آموخته ایم که چگونه با عزت زندگی کنیم ، ما حامل طرح مقاومت ضد اسرائیل هستیم و با تکفیری ها که بخشی جدانشدنی از طرح اسرائیل هستند ، می جنگیم و هرگز اسرائیل را به حال خود رها نمی کنیم و به بیان مواضع خود ادامه می دهیم.
وی افزود: مشکل سعودی ها این است که سنگر دیگری را انتخاب کرده وما در سنگر مقاومت هستیم و انشاء الله در این سنگر باقی خواهیم ماند.شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: مشکل سعودی با مقاومت این است که به دون نیاز به احدی و با توکل به خداوند سرزمین خود را آزاد کرده ایم ، طرح صهیونیستی - تکفیری را در منطقه شکست داده ایم و قدرتی برای لبنان آزاد ، مستقل و آقا هستیم.
معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: مشکل سعودی با ما این است که موفق شده ایم فتنه مذهبی را از بین ببریم و وارد آن نشویم و برای وحدت ملی و ثبات لبنان تلاش کنیم، دست خود را به سوی همه دراز کرده ، شرکای خود را به رسمیت بشناسیم و نپذیریم لبنان حیات خلوت و مزرعه احدی باشد.
وی تاکید کرد: مشکل سعودی با ما این است که زیر بار تبعیت محض هیچ کشور وطرفی نرفته ایم و می خواهیم در کشورمان آزاد باشیم و به پیروزی ها و موفقیت ها با تکیه بر کرامت ، آزادی و استقلال دست یابیم.شیخ نعیم قاسم اظهارداشت: سعودی ها که تحمل شنیدن صدای مخالف و دیدن رویکرد و اندیشه مخالف را ندارند در مقابل ما صف آرائی و از ما انتقاد می کنند.
معاون دبیرکل حزب الله گفت: اقدامات سعودی ها اعمال فشارهای بی نتیجه بر ما است و پیامدهای آن تنها متوجه همپیمانان و گروه های وابسته به آنها در لبنان می شود.وی افزود: ما هرگز تحت تاثیر این فشارها قرار نمی گیریم و مواضع خود را تغییر نمی دهیم ، اقدامات و رفتار سعودی ها ما را بیشتر به این باور رسانده است که در مسیر حق قرار داریم وباید آن را ادامه دهیم و اطمینان داریم که پیروزی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.