معاون آموزش، پژوهش و ساختارهای سازمان بهزیستی کشور گفت:بیش از۹۰ درصد امور خدماتی سازمان بهزیستی برون سپاری شده است.

۹۰ درصد امور خدماتی سازمان بهزیستی برون سپاری شده است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، حسین امیرانی در آیین افتتاح سه مرکز تامین و توسعه خدمات در مشهد افزود : خراسان رضوی و شهر مشهد جزو استان های پیشرو در راه اندازی این مراکز هستند.

وی با اشاره به تغییرات ساختار تشکیلاتی سازمان بهزیستی در سال 91 اظهار کرد : تا کنون به دلایل و عوامل مختلفی اجرای این ساختار جدید و راه اندازی مراکز تامین و توسعه به شکل وسیع صورت نگرفته است.
وی مراکز تامین و توسعه را به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ و خوب سازمانی برای تقویت نظارت و فعالیت های برون سپاری شده سازمان و نیز تامین چرخه مدیریت خدمات دانست و افزود : انجام وظیفه کامل این مراکز می تواند در تقویت نظارت تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی قبل از انقلاب به صورت متفرق فعالیت داشته است ،افزود : انسجام یافتگی این جنس خدمت در یک سازمان به نام بهزیستی هدیه جمهوری اسلامی است بنابراین پابه پای انقلاب اسلامی این سازمان دهه چهارم فعالیت خود را طی می کند.
وی با بیان اینکه در 15تا20 سال گذشته شمار کل مراکز کشور حدود 900 مرکز بوده است، اظهار کرد: امروز تنها در مشهد بالغ بر 1400 مرکزغیر دولتی طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهد.
معاون آموزش، پژوهش و ساختارهای سازمان بهزیستی کشور گفت: اولین تشکیلات سازمانی در سال 1362 نوشته شده که بین پنج تا شش سرفصل خدماتی در بهزیستی وجود داشت اما در حال حاضر 189 سرفصل خدماتی در حال ارائه به جامعه هدف است.
امیرانی با اشاره به اینکه قرار است دیگر سازمان بهزیستی تصدی گیری نداشته باشند و تنها بر تقویت نقش نظارت متمرکز شود، افزود: لایحه برنامه ششم که در حال تصویب است ما را به همین سمت و سو سوق می دهد.
وی در ادامه گفت: حدود 580 واحد مجتمع های خدمات بهزیستی در سال 91 حذف و بجای آن 437 واحد تحت عنوان مراکز تامین و توسعه جایگزین شده اما همچنان در این زمینه نیازمند فعالیت مداوم هستیم.
وی عدم سیاست گذاری مناسب و تبیین لازم در جهت ایجاد مراکز تامین و توسعه از سوی ستاد مرکزی،عدم پیگیری حوزه های تخصصی و مدیران حوزه های اجرایی را از عوامل تاخیر در راه اندازی مراکز تامین و توسعه دانست.
معاون آموزش، پژوهش و ساختارهای سازمان بهزیستی با تقدیر از کمک و مشارکت خیرین و نیکوکاران گفت: هم اکنون بیش از 90 درصد مراکز در بخش های مختلف به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی از مجموع مدیران و همکاران سازمان خواستار همکاری و مشارکت در فعالیت و تثبیت هرچه بیشتر مراکز تامین و توسعه شد و گفت : مجموع مراکز تامین و توسعه کشور 447 واحد است که پنج هزار پست سازمانی را حفظ کرده است.
وی تاکید کرد : قرار است مراکز تامین و توسعه به معنای واقعی کلمه عهده دار وظیفه مدیریت خدمات شوند و بنابراین یک بخش مهم کار استقرار نیروی انسانی و مهمتر از آن تدوین ، طراحی و ترسیم فرآیند این روند است.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت : ایجاد مرکز تامین و توسعه از اهداف و اولویت های سازمان بهزیستی است که این استان در راستای اجرای برنامه ها در این زمینه کار کرده است.
دکتر محمد رضا پوریوسف با بیان اینکه سه دهه قبل به دلیل اینکه خود بهزیستی همه فعالیت ها را انجام می داد،بعد نظارتی در سازمان خیلی مصداق نداشت، اظهار کرد : هنوز 84 هزار پرونده در استان وجود دارد که باید واگذار شود و به نوعی می توان گفت عمده فعالیت ها برای واگذاری هنوز مانده است.
وی بیان کرد : برای واگذاری تصدی گری این تعداد پرونده 120میلیارد ریال اعتبار نیاز است که پیشنهاد می شود طی یک پروسه چهار تا پنج ساله این واگذاری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه بیش از 10 درصد حاشیه نشینان کشور در مشهد زندگی می کنند، اظهار کرد: از مجموع 11 میلیون حاشیه نشین ،یک میلیون و 200 هزار نفر در این کلانشهر زندگی می کنند که وظیفه خدمات دهی به این قشر سنگین است.
رئیس اداره بهزیستی مشهد نیز در این مراسم گفت : هم اکنون یکهزار و 45 مرکز در این کلانشهر مشغول ارائه خدمات به جامعه هدف هستند.
هادی قیصری با بیان اینکه 75 مرکز از این تعدادمراکز شبانه روزی، روزانه و ویزیت در منزل است که سالانه به 10 هزار و 449 نفر خدمات دهی دارند، افزود : همچنین 504 مرکز دولتی و غیر دولتی در حوزه امور اجتماعی فعالیت دارد که در این بخش نیز سالانه به 44 هزار و 772 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم خدمات دهی دارند.
معاون آموزش، پژوهش و ساختارهای سازمان بهزیستی کشور گفت : در کنار این مراکز تعداد 466 مرکز غیر دولتی نیز در حوزه پیشگیری فعالیت دارند که 11 هزار و 850 نفر از خدمات دهی این مراکز در مشهد بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اینکه مرکز غیر دولتی بازوان توانمند بهزیستی در ارائه خدمات محسوب می شوند، اظهار امیدواری کرد با گذر زمان بیش از پیش سطح کیفی خدمات در مراکز افزایش یابد.
قیصری با بیان اینکه امروز سه مرکز تامین و توسعه در مشهد بهره برداری می شود، افزود: تا کنون 1500 میلیون ریال برای تاسیس این مراکز هزینه شده و 25 نفر نیز در این مراکز مشغول کار هستند.
وی از مهمترین اهداف مراکز تامین و توسعه را نیاز سنجی،برنامه ریزی و تدابیر موثر در راستای تامین و توسعه خدمات مورد نیاز جامعه دانست و گفت:امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر همکاران شاهد موفقیت این مراکز در انجام وظایف باشیم.
در پایان این مراسم از مجموع سه مرکز تامین و توسعه بین المقدس،فیاض بخش و 12 فروردین، مرکز فیاض بخش به صورت نمادین با حضور مسئولان افتتاح شد.

  *
 
 
 
 
   
 
   

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.