مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور، از نفوذ جریان‌های بارش در سواحل خزر خبر داد.

کاهش محسوس دما در نیمه شمالی/میهمان این هفته؛ باران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،احد وظیفه،مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: امروز سامانه بارشی در شمال شرق، شرق، نواحی مرکزی و سواحل دریای خزر فعال بوده و سبب بارش باران و برف، وزش باد، گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود، همچنین در این روز بارش در سواحل مرکزی و شرقی خزر و شمال شرق کشور شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وظیفه، این سامانه فردا در جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور سبب بارش شده و بتدریج روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، همچنین از روز گذشته نفوذ جریان‌های شمالی سبب کاهش دما در نوار شمالی کشور شده است که افت دما در اواخر امروز و طی فردا در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز، نیمه ابری، گاهی ابری، در پاره‌ای نقاط وزش بادشدید، در شهرهای شرقی بارش پراکنده، در ارتفاعات بارش برف و فردا کمی ابری، گاهی وزش باد خواهد بود.
گفتنی است امروز دریای خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس به‌ویژه شرق آن و تنگه هرمز مواج خواهند بود. همچنین امروز در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور و فردا برخی نقاط جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران در هفته جاری
همچنین احمدی،کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز با کاهش بارندگی در نیمه غربی شدت باران در نیمه شمالی شامل استان های گیلان،مازندران،گلستان،خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود.
احمدی اضافه کرد: کاهش محسوس دما در نیمه شمالی همزمان با افزایش تدریجی شدت بارش ها مورد انتظار است. همچنین فردا و پس فردا نیز در بخش هایی از جنوب ،جنوب غرب و شرق کشور بارندگی خواهیم داشت.

وزش باد شدید در استان البرز
منصور رحمانیان،اداره کل هواشناسی استان البرز با اشاره به شرایط جوی استان، اظهار کرد: امروز با توجه به شمالی شدن جریانات هوا، ضمن كاهش دما پدیده غالب در سطح استان وزش بادهای شدید شمالی است.

 کاهش شش درجه ای دما در استان تهران
رئیس اداره پیش بینی و پیش آگاهی های جوی هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید و کاهش محسوس دما تا شش درجه سانتی گراد در سطح استان خبر داد.
محمدمهدی عشقی افزود: با ورود سامانه بارشی جدید به آسمان استان تهران از روز گذشته تا امروز هوا نیمه ابری گاهی ابری، در پاره ای نقاط وزش باد شدید همراه با بارش پراکنده باران در سطح شهرها و بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود و در این مدت کاهش دما تا 6 درجه سانتی گراد را خواهیم داشت،

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.