گروه سیاسی قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: به تازگی کشورهای حوزه خلیج فارس مانع از سفر شهروندان خود به لبنان شده اند که این مسئله تاثیر جدی بر صنعت توریسم این کشور می گذارد.

ممانعت کشورهای حوزه خلیج فارس از سفر شهروندان به لبنان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه لبنانی L` Orient- Le Jour علاوه بر نگرانی بنگاه های اقتصادی لبنان از تشدید تحریم های عربستان سعودی، صنعت توریسم در این کشور بسیار تحت تاثیر قرار گرفته است. طی دو روز گذشته پنج کشور حوزه خلیج فارس؛ عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت و بحرین از شهروندان خود خواستند از لبنان بازگردند و از هر سفری به این کشور خودداری کنند.

 کاهش شدید فعالیت های توریستی به لبنان نگران کننده است چرا که حضور 52/1 میلیون مسافر  1/12% رشد سرمایه در سال 2015 برای این کشور به همراه داشته است. به گفته میشال فرعون؛ وزیر صنعت گردشگری لبنان این اقدام باعث نگرانی ما شده است و جنبه های اقتصادی و سیاسی را نیز در برمی گیرد. همچنین رئیس انجمن بازرگانان بیروت نیز اعلام داشت که از سال 2012 نیز این کشورها چندین باربه دلایل امنیتی تقاضای بازگشت اتباع خود را داشتند اما این بار مسئله در سطح گسترده ای مطرح است چرا که فروش سلاح توسط عربستان به ارتش لبنان را نیز در بر می گیرد. همچنین در این سال سفر گردشگران کشورهای خلیج فارس با کاهش 5/17 درصدی همراه بوده است.

منبع:www.L` Orient- Le Jour  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.