۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
کد خبر: 355082

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان گفـ ت: سبک زندگی اسلامی باید در مدرسه ترویج یابد زیرا آموزشگاه ها جزوه حیات طیبه است.

مدرسه، کانون حیات طیبه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علیرضا صادق زاده قمصری روز دوشنبه در مراسم هم اندیشی تعلیم و تربیت و سبک زندگی اسلامی در مدرسه ، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر محوریت و دست یابی حیات طیبه بنا شده است.
وی با بیان اینکه باید شرایط را به گونه ای فراهم کرد تا دانش آموزان بتوانند به این حیات دسترسی پیدا کنند گفت: در این راستا باید فهمید در میان آموزه های اسلامی کدام فهم کلیدی می تواند الهام بخش نسل جوان باشد.
وی افزود: سبک زندگی اسلامی در حقیقت ارتقاء کیفیت آموزشی ، اقتضائات ترویج ، توانمند سازی دانش آموزان ، فرهنگ سازی استفاده از فضای مجازی ، نقش مشارکت اولیاء در ترویج و نقش مشاوره در سبک زندگی اسلامی است.
مدرس دانشگاه امام صادق (ع) نیز در این نشست گفت: مشاوره در مدارس یکی از حلقه هایی است که می تواند روش نهادینه شدن سبک زندگی را در بین دانش آموزان شکل دهد.
نرگس سجادیه افزود: تمرکز بر هدایت تحصیلی، تشکیل پرونده های تحصیلی ، برنامه ریزی های آموزشی ، گزارش و ارجاع موارد حاد روحی و روانی از دیگر وظایف مشاوران در مدارس است.
در این جلسه جوایز نفیس به مقالات وایده های برتر اهدا و به تمام افراد ثبت نام کننده گواهی معتبر حضور در مراسم هم اندیشی ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.