قدس آنلاین- تبریز: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مشکل اصلی تبریز در بحث صنعت گردشگری، این است که تا امروز نتوانسته ایم آن را آنچنان که باید و شاید در داخل و خارج از کشور بشناسانیم.

اصلی ترین مشکل تبریز در صنعت گردشگری عدم شناساندن ظرفیت های آن است
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید حاجی زاده  با اعلام این که حتی در درون شهر هم نتوانسته ایم داشته های و پتانسیل های بالفعل و بالقوه گردشگری تبریز را بشناسانیم گفت: اگر همین امروز از بسیاری از افراد و مسئولان مطرح تبریز در مورد یک مکان خاص تاریخی و گردشگر پذیر سوال کنیم شاید و قطعا این فرد اطلاعات کافی نداشته باشد و به نظرم این مورد اساسی ترین مشکل ما ست.
عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه تبریز از نظر داشتن جاذبه های گردشگری هیچ چیزی از شهرهای دیگر کم ندارد و دارای بیشترین اثر و جاذبه ثبت شده ملی است افزود:  اساسی ترین مشکل و مسئله ای که پیش رو داریم و باید چاره ای اساسی برای آن بیاندیشیم شناساندن تبریز هم به همشهریان تبریزی و هم داخل کشور و خارج کشور در راستای بحث 2018 است.
حاجی زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر تبریز مقصد گردشگری اصلی گردشگران داخلی و خارجی نیست گفت: تورهای خارجی و داخلی تبریز را به عنوان مقصد گردشگری مطرح نمی کنند و لازم است در این خصوص ضمن بررسی علمی و اصولی مسئله راهکارهای مشخص تدوین و اجرا شود.
وی ادامه داد: در حالی که در بسیاری از آژانس های خارجی تورهای اصفهان شیراز و مشهد، تهران و حتی یزد وجود دارد ولی توری برای تبریز گردی در این آژانس های خارجی وجود ندارد.
عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه باید به هر حال تبریز را به دنیا بشناسانیم افزود: برگزاری نمایشگاههای گردشگری و حضور در نمایشگاههای مختلف گردشگری در داخل و خارج می تواند به شناساندن تبریز کمک شایانی بکند و حضور در این نمایشگاهها از راهکا
سعید حاجی زاده با اعلام اینکه نمایشگاههای گردشگری محلی هستند که از تمامی شهرها و کشورها حضور یافته و داشته های خود را عرضه و شهر خود را معرفی می کنند گفت:حضور در این نمایشگاهها هم فرصت بسیار مغتنمی برای تبریز است که با حضور در آن بتواند استفاده کندو داشته های تبریز را بشناساند
وی با تاکید بر اینکه تصور می کنم اگر بتوانیم تبریز را خوب بشناسانیم در زمینه توریست پذیر بودن شهر مشکل خاصی نخواهیم داشت گفت: معرفی و شناسناندن تبریز هزینه های بالای آنچنانی و  و توانمندی های سخت افزار زیادی نمی خواهد.
عضو شورای شهر تبریز در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه ما باید در زمینه های نرم افزاری فعالیت خود را افزایش دهیم تا موفق باشیم گفت:  به نظر من برای 2018 هزینه سخت افزاری زیادی نیاز نداریم بلکه باید بیشتر کارهای نرم افزاری نیاز است. نمایشگاهها، مارکتینگ و برند سازی تبریز می تواند در این راستا قطعا مفید باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.