قدس آنلاین: استاندار اصفهان اعلام کرد: بدون در نظر گرفتن گرايش سياسي وجناحي منتخبين مردم در مجلس شوراي اسلامي، بطور كلي ۶۰ درصد منتخبين از ۱۸ نفر مشخص شده گرايش حمايت از دولت دارند كه اين باعث خواهد شد فعاليت ها با سرعت بيشتري حركت كند و به جلو رود .

۶۰ درصد منتخبين مردم اصفهان گرايش حمايت از دولت دارند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور امروز در نشست خبري خود با اصحاب رسانه ي استان به جمع بندي نهايي مسائل انتخابات ۷ اسفندماه پرداخت و گفت: حضورپرشور مردم در انتخابات را به رهبر معظم انقلاب اسلامي كه چنين امت آگاه، ولايتمدار و بصيري را در كنار خود دارند و همچنين به مردم كه با شور و نشاط و بصيرت كامل در انتخابات ۷ اسفندماه شركت كردند تبريك مي گويم.
زرگرپور ضمن تقدير از ۸۰ هزار نفر از مجريان، نظار و نيروهاي انتظامي كه براي برگزاري انتخاباتي پر ابهت تلاش كردند، گفت:‌ستاد انتخابات استان اصفهان در اولين روزهاي خردادماه تشكيل گرديد و امروز تقريبا با گذشت حدود ۱۰ ماه قسمت اعظم انتخابات را پشت سرگذاشته شده است و به جز دو حوزه ي انتخاباتي پرونده ي انتخابات با تاييد هيأت هاي اجرايي و نظارت بسته شده و براي تاييد نهايي به شوراي نگهبان فرستاده شده است.
استاندار اصفهان با بيان اينكه انتخابات امسال مشخصه هاي خاص خود را داشت، افزود: امنيت مثال زدني در كل دوره و به خصوص در روز انتخابات در كل شعب اخذ راي استان حاكم بود و كوچكترين حادثه ي امنيتي در هيچ نقطه اي صورت نگرفت و شرايط امنيتي در روز انتخابات نسبت به دوره هاي قبل صددرصد كامل و مثال زدني بود.
وي افزود: روند انتخابات امسال با حداقل تخلفات همراه بود و جز چند مورد انگشت شمار كه با تذكر برطرف شد تخلف ديگري صورت نگرفت و انتخابات در يك سلامت كامل از بعد قوانين و مقررات برگزار شد.
مدير ارشد استان اظهارداشت: از ۲۰ كرسي استان اصفهان در مجلس شوراي اسلامي منتخبين مردم براي ۱۸ كرسي مشخص شد و انتخابات در دو حوزه ي شهرضا و دهاقان و همچنين سميرم به دور دوم كشيده شد كه اواخر فروردين ماه و يا اوايل ارديبهشت ماه سال آينده دور دوم انتخابات در اين دو حوزه برگزار خواهد شد.
زرگرپور با بيان اينكه حدود ۴ ميليون راي در دو انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري به صندوق هاي اخذ راي ريخته شد، اظهارداشت: طي دو سه روز گذشته اين آرا شمارش و تطبيق داده شد و از نظر استان پرونده ي انتخابات به جزدر دو حوزه مذكور بسته شد.
وي يادآور شد: براساس آرا ۲۵ درصد منتخبين از دوره ي فعلي و ۷۵ درصد منتخبين براي اولين بار در مجلس شوراي اسلامي حضور خواهند داشت.
زرگرپور تصريح نمود: اقليت هاي مذهبي ارامنه، كليمي و زرتشتيان نيز علاوه بر نمايندگان خود به نمايندگان خبرگان استان نيز راي دادند و حدود ۹۵ درصد آن ها در انتخابات خبرگان رهبري شركت داشتند.
استاندار اصفهان با بيان اينكه در دوره ي قبل حدود يك ميليون و ۸۸۰ هزار نفر در انتخابات حضور داشتند، افزود: در دوره ي دهم انتخابات مجلس شوراي اسلامي حدود ۲ ميليون نفر در انتخابات شركت كردند و نمايندگان مردم و منتخبين از گرايش هاي مختلف انتخاب شدند و به مجلس راه يافتند.
زرگرپور تعداد منتخبين خانم را در اين دوره چشمگير خواند و گفت:‌در حال حاضر منتظر تاييد صحت انتخابات توسط شوراي نگهبان و برگزاري دور دوم انتخابات در دو حوزه ي اخذ راي در استان هستيم تا همه ي منتخبين مردم براي ۲۰ كرسي استان در مجلس شوراي اسلامي مشخص شود.
وي افزود: به طور كلي ۶۰ درصد منتخبين از ۱۸ نفر مشخص شده گرايش حمايت از دولت دارند كه اين باعث خواهد شد فعاليت ها با سرعت بيشتري حركت كند و به جلو رود .
زرگرپور مشاركت مردم در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را حدود ۵۸ درصد و مشاركت مردم در انتخابات خبرگان رهبري را ۵۷ درصد اعلام كرد و گفت:‌ از لحاظ عدد مطلق ،افزايش حضور مردم در انتخابات را شاهد بوده ايم ولي درصد شركت كننده نسبت به دوره ي قبل كمي كاهش داشته است.
عبور خط دو مترو از ميدان امام خميني (ره) كاملا منتفي است
مدير ارشد استان در ادامه به برخي از مسائل استان از جمله خط دو مترو اشاره كرد و گفت:‌در جلسه اي بسيار مهم و اساسي كه به دعوت استاندار اصفهان در دفتر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با حضور معاون عمراني استاندار، شهردار اصفهان، رئيس شوراي شهر و مدير عامل قطار شهري اصفهان و مديركل ميراث فرهنگي ،گردشگري و صنايع دستي استان و برخي از اعضاي شوراي شهر برگزار شد، درخصوص تعيين تكليف مسير نهايي خط دو مترو و همچنين در رابطه با عبور و يا عدم عبور مترو از زير ميدان نقش جهان تصميم گيري شد.
وي اظهارداشت: خط يك متروي اصفهان سابقه ي طولاني دارد و اختلاف نظرها و كارشناسي هايي كه در رابطه با تعيين مسير خط يك و چارچوب هاي آن بين مديريت شهري و ميراث فرهنگي وجود داشت باعث شد كه بهره برداري از اين خط سال ها زمان ببرد.
زرگرپور افزود: مديريت استان براي ايجاد هماهنگي و از بين بردن اختلاف نظرها يك كميته ي ۵ نفره اي را با كمك معاون رئيس جمهور تشكيل داد كه سه نفر از ميراث فرهنگي يك نفر از مديريت شهري و يك نفر از استانداري شبانه روز بر فعاليت هاي مترو خصوصا در مناطقي كه شرايط ميراثي داشتند نظارت مي كردند.
وي ادامه داد: فعال شدن شبانه روزي پروژه هاي ايستگاه دروازه دولت و انقلاب و تكميل خط يك مترو از جنوبي ترين نقطه تا شمالي ترين نقطه ي شهر به طول ۲۲ كيلومتر در سال ۹۶ نتيجه ي فعال شدن كميته ي ۵ نفره است.
زرگرپور به خط دو مترو اشاره كرد و افزود: براساس طراحي هاي صورت گرفته اين خط بايد از زير ميدان امام(ره) رد مي شد كه دغدغه هاي بسيار زيادي را در خصوص احتمال وارد شدن خسارت به اين بناي تاريخي هم كارشناسان و هم طرفداران ميراث فرهنگي داشتند.
وي با بيان اينكه مديريت استان از همان ابتدا اعلام نمود كه معتقد است هم پروژه ي مترو بايد با قوت پيش رود و هم نبايد كوچكترين خدشه اي به سازه هاي تاريخي وميراثي شهر وارد شود؛ افزود: عبور از خط دو مترو به عنوان يك گزينه و نه راه حل نهايي تلقي مي شد.
استاندار اصفهان با بيان اينكه گزينه هاي ديگر نيز در اين رابطه بررسي شد، افزود:‌ در سفر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به استان نظر ايشان به گونه اي بود كه بهتر است مترو از زير ميدان امام رد نشود و در فاصله ي حدود ۳۰۰ متري از سازه هاي تاريخي حركت كند چون ممكن است علي رغم همه ي بررسي هاي فني نكته اي مورد غفلت قرار گرفته باشد و اينقدر اين موضوع اهميت دارد كه ما يك درصد ريسك را نمي توانيم تحمل كنيم.
زرگرپور افزود: بعد از ده ها جلسه ي كارشناسي و عليرغم نظرات متفاوت ، مديريت استان به دليل نقطه نظرات رئيس جمهور و هم به دليل اينكه از بعد حاكميتي مسائل ميراثي از اهميت بيشتري برخوردار بود اعتقاد داشت كه حتما اين موضوع بايد مورد بازنگري قرار گيرد.
وي اضافه كرد: در جلسه ي روز گذشته مقرر شد كه به هيچ وجه خط دو مترو از زير ميدان امام خميني رد نشود و از بين ۸ مسير پيشنهادي يك مسير مورد توافق قرار گرفت كه عليرغم اينكه هزينه ي اضافي و طول ۱.۵ كيلومتري اضافه را ايجاد خواهد كرد ولي مورد توافق نهايي است و مديريت شهري و شركت مترو نيز از امروز اين مسير را مبناي فعاليت خود قرار خواهند داد.
استاندار اصفهان افزود:‌ مسير جديد جايگزين فاصله ي كاملا ايمني را از همه ي سازه هاي اين مجموعه طي خواهد كرد و كوچكترين نگراني در رابطه با سازه هاي ميراثي وجود نخواهد داشت و اين مسير اطمينان ۱۰۰ درصدي خواهد داد كه فعاليت هاي توسعه اي كوچكترين خدشه اي به هيچ يك از سازه هاي ميراثي وارد نخواهد كرد.
پس از ۶ سال توقف ، پروژه ي آزاد راه كنارگذر شرق اصفهان اجرايي خواهد شد
زرگرپور در ادامه به پروژه ي كنارگذر شرق اشاره كرد و افزود‌:اين پروژه مجموعه ي ترافيك شمال- جنوب را دور خواهد زد و از ترددهاي بين شهري وسائل نقليه به داخل شهر كه باعث ايجاد آلودگي هوا، ترافيك زماني و تصادفات مي شد جلوگيري مي كند.
وي با بيان اينكه اين پروژه ي ۹۰ كيلومتري حدود ۱۰ هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد، افزود: از سال ۸۲ اين پروژه آغاز بكار كرد و در سال ۸۸ به طور كامل متوقف شد كه طبق تفاهم نامه ي صورت گرفته با صندوق بازنشستگي كشوري تفاهم شد كه ۷۰ درصد سرمايه گذاري توسط صندوق بازنشستگي كشوري و ۳۰ درصد توسط دولت انجام گيرد.
مدير ارشد استان با بيان اينكه قرارداد سرمايه گذاري و اجرايي اين پروژه امضا شده است افزود: طي يكي دوهفته ي آينده فعاليت اجرايي اين پروژه آغاز خواهد شد.
ميزان بارش ها در فصل آبي پيش رو بسيار نگران كننده است
استاندار اصفهان به ميزان بارش ها نيز اشاره كرد و افزود: بارش هاي امسال بسيار نگران كننده بود و تا به امروز در شهر اصفهان فقط ۱۸ ميلي متر بارش داشتيم كه نسبت به بلند مدت ۷۵ درصد كاهش داشت و در استان نيز ۸۸ ميلي متر بارش گزارش شده است كه نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد كاهش داشته است.
زرگرپور ميزان بارش ها در سرشاخه هاي زاينده رود را حدود ۷۵۰ ميلي متر اعلام كرد و افزود: اين بارش ها نيز نسبت به بلند مدت ۲۰ درصد كاهش داشته است و اين شرايط نگران كننده است و بايد به صورت ويژه به آن پرداخته شود.
وي افزد: از مسئولين آب استان درخواست شده است كه حتما با توجه به شرايط ايجاد شده نسبت به برنامه ريزي جديد و بهنگام كردن برنامه هاي توزيع آب شهري و كشاورزي اقدام كنند چرا كه با برنامه ي اوليه كه پيش بيني شده بود براي سال آبي حداقل يك فاصله ي ۲۰ درصدي داريم و اگر برنامه ها اصلاح نشود در شرب و كشاورزي با مشكل مواجه خواهيم شد.
استاندار اصفهان افزود: ۸۵ درصد مساحت۲ استان در خشكسالي و ۱۵ درصد بقيه در خشكسالي شديد قرار دارد و مردم هم بايد در صرفه جويي ها كمك كنند تابتوانيم امسال را كه همانگونه كه نشان مي دهد سال سختي است را پشت سرگذاريم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.