منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم گفت: انتخاب و اعتماد مردم حوزه انتخابیه ام را با سلامت و تعهد در کار پاسخ می دهم.

اعتماد مردم را با سلامت و تعهد در کار پاسخ می دهم

علی اکبر کریمی گفت: پیروز واقعی انتخابات هفتم اسفند مردم هستند که با درایت به فراخوان مقام معظم رهبری لبیک گفتند و خادمان خود در خانه ملت را برای تکمیل زنجیره اقتدار نظام و سرعت بخشی به پیشبرد امور کلان برگزیدند. وی گفت: مجلس شورای اسلامی محمل قانونگذاری و نظارت اجتماعی است و تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا درسایه برنامه محوری ، تخصص، سختکوشی و به دور از رویکرد خاص و جانبدرانه در تصمیم سازیهای کلان کشور و بهبود چهره حوزه انتخابیه خود اثرگذار باشم.

وی افزود: پشتوانه آرای مردمی در شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب مسئولیت سنگینی بر دوش من گذاشته تا با استفاده از این فرصت و اعتماد؛ در عرصه ملی و فرآیند قانونگذاری مشارکت فعالانه داشته باشم و بسترسازی در سایه همدلی و تعامل با تمامی ارکان نظام را برای پیشبرد مسایل اساسی کشور در شرایط فعلی داشته باشم. منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم خاطرنشان کرد: تعدد قوانین و تغییرات زودهنگام در قانون های مصوب مجلس یکی از ضعف های موجود در کشور است که در مجلس دهم باید برای ثبات قوانین و اصلاح قانون های ناقص یا متضاد چاره سازی شود و همانند بسیاری از کشورها اداره امور در سایه قوانین کارآمد و تثبیت شده نهادینه شود.

کریمی عنوان کرد: شاید در این دوره یکی از تکالیف مهم نمایندگان مردم در مجلس این باشد که تعدد قوانین، نگاه های جزیره ای، بخشی و مقطعی به اجرای قانون را در موضوعات مختلف اصلاح کنند و سفره تناقص را از مصوبات قانونی برچیده و به سردرگمی مجریان قانون پایان دهند. وی توضیح داد: مجلس و دولت همدل و همسو در سایه قانون به تحقق امور و تصمیمات کلان کشور جامه عمل می پوشند و رسالت مجلس توانمند این است که بررسی علمی و تخصصی قوانین را برای دستیابی به قوانین جامع که دستمایه تسهیل و تسریع امور اجرایی است را برجسته سازی کند.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دهم نظارت اجتماعی را یکی دیگر از تکالیف مهم نمایندگان مجلس دانست و گفت: وظیفه نظارتی خانه ملت سرمایه ای بزرگ برای نظام در سلامت اجرایی و قانونگرایی است و هر نماینده مجلس می بایست در سایه آگاهی و تخصص، فرآیند دستگاه های اجرائی و نهادهای عمومی را رصد کند و به عنوان امین و وکیل مردم مسیر هر سوء استفاده و تخلفی را به موقع سد کند.

کریمی افزود: وزن هر نماینده در انجام رسالت خطیر نظارتی مجلس به تخصص ، تجربه و سوابق اجرایی و مدیریتی او بازمی گردد و پرسشگری صادقانه و تیزبینی بهنگام از سوی مردم بدون نگاه قومی و جناحی نماینده را در وظیفه نظارتی کمک می کند. وی یادآور شد: نظارت اجتماعی خانه ملت تنها به تکلیف نظارتی نمایندگان ختم نمی شود بلکه مردم نیز در این خصوص مسئولند و باید منتخب خود را در قالب برنامه ها و شعارهای انتخابیش رصد کنند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.