قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

بازتاب درگذشت آیت الله واعظ طبسی در روزنامه های کشور

آیت الله واعظ طبسی روز گذشته و پس از تحمل یک دوره بیماری در سن هشتاد سالگی دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست. در همین راستا بسیاری از روزنامه های کشور، صفحات اول خود را به عکس ها و تیترهایی از ایشان اختصاص دادند.

 

روزنامه "قدس" با انتشار عکسی از ایشان از تیتر "وداع با خادم خورشید" استفاده کرده است. این روزنامه از "اقامه نماز بر پیکر آیت الله واعظ طبسی توسط ولی امر مسلمین جهان" خبر می دهد.

همچنین این روزنامه می نویسد: "مجلس ترحیم از سوی رهبر انقلاب ساعت 15 در رواق امام خمینی(ره) برگزار می شود."؛ گفتنی است این روزنامه تمام صفحات امروز خود را به آیت الله واعظ طبسی اختصاص داده است.

 

وداع با شیخ خراسان

روزنامه "وطن امروز" در تیتر یک خود می نویسد: "وداع با شیخ خراسان"؛ در این روزنامه می خوانیم: "آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی، از بزرگان انقلاب و یکی از همراهان اصلی و محوری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود. وی پیش از انقلاب به همراه آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای و شهید هاشمی‌نژاد مثلث رهبری جریان انقلاب در خراسان بزرگ را برعهده داشتند. دوران پرمشقتی که هربار با دستگیری و زندان یکی از این 3 مبارز توسط ساواک، دیگران مسؤولیت راهبری جریان انقلاب در مشهد را بر عهده داشتند."

روزنامه "وطن امروز" همچنین می نویسد: " اگرچه ویژگی بارز آیت‌الله واعظ‌طبسی دوری از هیاهو و جنجال‌های سیاسی و در عین حال حفظ مناسبات و ارتباطات با چهره‌های ارشد سیاست در کشور بود؛ با این حال اما در بزنگاه‌های حساس بویژه فتنه 88 مواضع صریح آیت‌الله واعظ‌طبسی نشان داد حتی مناسبات بسیار نزدیک با برخی سران فتنه باعث نشد این روحانی کم‌هیاهو از مواضع صریح و شفاف و انقلابی خود علیه فتنه‌گران خودداری کند. او در دفاع از حصر سران فتنه نیز اظهارنظر کرد و حتی تصریح کرد مجازات اعدام سران فتنه، می‌تواند درباره آنها عادلانه باشد."

 

برادری همدل و همزبان برای مقام معظم رهبری

روزنامه "آرمان امروز" بخشی از پیام تسلیت رهبر انقلاب را به در صفحه اول خود آورده است: "ایشان برادری همدل و همزبان برای اینجانب بودند"

این روزنامه از 3 روز عزای عمومی در مشهد خبر می دهد و مطلبی نیز در خصوص گمانه زنی در مورد جانشین آیت الله واعظ طبسی دارد.

این روزنامه می نویسد: "ديروز برخي گفتند حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسي جانشين آيت‌ا... واعظ‌طبسي براي سرپرستي آستان قدس رضوي مي‌شود. برخي ديگر بر نام ناطق نوري تاكيد كردند كه اين احتمال ضعيف است و بايد منتظر بود."

"آرمان امروز" آیت الله واعظ طبسی را یکی از وفادارترین یاران امام دانسته و تیتر یکی به این شرح دارد: "شیخ الشیوخ خراسان درگذشت"

در بخش دیگری در روزنامه "آرمان امروز" می خوانیم: "از نظر سياسي شايد بتوان آيت‌ا... عباس واعظ طبسي را از سياسيون راستگراي متمايل به اعتداليون دانست كه بيش از آن‌كه در ميانه ميدان سياست باشد، از نفوذ خود در پشت صحنه براي كمك به كشور استفاده مي‌كرد و با مديريت موفق در آستان قدس الگويي براي مديريت موفق اسلامي ارائه كرده است. بسياري، عباس واعظ طبسي را با توجه به جايگاه و كاريزمايش، نفر اول خراسان مي‌دانستند كه حتي تغيير استانداران و امور استان با نظر و مشورت او صورت مي‌گرفت."

 

عروج شیخ الشیوخ خراسان

روزنامه "ابتکار" از زندگی و وفات آیت الله طبسی گزارشی به چاپ رسانده است. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "عروج شیخ الشیوخ خراسان"

در این روزنامه می خوانیم: " طبسی پیش از انقلاب شش بار به زندان افتاد. به گفته خودش در ابتدای مبارزاتش تنها بود به‌خصوص که در حوزه مشهد هم افکار خاص ضدمبارزه حاکم بود. با حضور آیت‌الله خامنه‌ای و شهید هاشمی‌نژاد در مشهد، جلسات این سه روحانی برجسته برگزار شد که در یک پنجشنبه، عباس واعظ طبسی و سیدعلی خامنه‌ای سوگندی برای تشکیل حکومت اسلامی و مرجعیت امام یاد کردند. مدتی بعد هاشمی‌نژاد نیز به این سوگند اضافه شد و حلقه اصلی مبارزان روحانی در خراسان شکل گرفت."

 

درگذشت یار صادق انقلاب

روزنامه "اطلاعات" نیز در تیتر یک خود می نویسد: "در پیامی به مناسبت ارتحال تولیت آستان قدس رضوی: تجلیل رهبر معظم انقلاب از 37سال خدمت صادقانه مرحوم آیت الله واعظ طبسی"

روزنامه "اعتماد" با بیان اینکه "آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان مقدس امام هشتم درگذشت" در تیتر یک خود نوشت: "سوگ واعظ"

روزنامه "حمایت" نیز با بیان اینکه "آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی دعوت حق را لبیک گفت" تیتر یکی به این شرح دارد: "درگذشت یار صادق انقلاب"

روزنامه "رسالت" نیز بخشی از "پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب" را به عنوان تیتر در صفحه اول خود استفاده کرده است: "آیت الله طبسی خدمتگزاری پایدار برای انقلاب بود"

روزنامه "خراسان" نیز عکس یک خود را به درگذشت آیت الله واعظ طبسی اختصاص داد و در تیتر یک خود نوشت: "وداع با امین ولایت"

روزنامه "شهرآرا" نیز با انتشار طرحی از ایشان، تیتر یکی به این شرح دارد: "یار خراسانی آسمانی شد"

تیتر دو روزنامه "شهروند" و "قانون" هم به این شرح است:  

روزنامه شهروند: "رحلت شیخ المشایخ خراسان"

روزنامه قانون: "آیت الله طبسی از آستان قدس به آستان حق رفت"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.