مدیر عامل یک شرکت تامین سرمایه گفت: طراحی و تنوع بخشی ابزارهای تأمین مالی از ضرورت‌های بازار سرمایه است و بورس کالا بستر مناسبی در این زمینه فراهم کرده است.

باید پروسه تامین مالی از بازار سرمایه را  ساده کرد 

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین روز دوشنبه 17 اسفندماه در مراسم انتشار اوراق سلف موازی تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولیدی با مشکل تامین مالی و تامین سرمایه در گردش مواجه هستند که به طور حتم با فرهنگ سازی ابزارهای تامین مالی همچون اوراق سلف، شرکت های زیادی برای تامین مالی به بورس کالا مراجعه خواهند کرد.
رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: اوراق سلف موازی استاندارد، ابزاری نوین و در نتیجه نگاه توسعه ای مسئولان بازار سرمایه به شیوه تامین مالی شرکت هاست، اما موضوعی که وجود دارد پیچیدگی فرآیند تأمین مالی از طریق بازار سرمایه و نیز عدم آشنایی مدیران مالی شرکت ها با اینگونه ابزارهاست.
سنگینیان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و پیش بینی هایی که درباره روند قیمت ها در چند سال آینده وجود دارد، نمی توانیم به اعتبار دهی بانک ها و هزینه کردن دولت حساب باز کنیم و از این رو طبیعتا باید روی بازار سرمایه تحرکات بیشتری داشته باشیم.
وی تاکید کرد: معتقدم با فرهنگ سازی مناسب از سوی مجموعه بازار سرمایه و همچنین سهولت در روند تامین مالی ها، شرکت های زیادی مسیر تامین مالی از بازار سرمایه را به سیستم بانکی ترجیح می دهند.
مدیرعامل تامین سرمایه امین در پایان تصریح کرد: البته به طور حتم باید تضامین کافی در روند تامین مالی ها اخذ شود اما می توان پروسه تامین مالی از بازار سرمایه را مانند اوراق سلف موازی ساده تعریف کرد تا شاهد استقبال شرکت ها برای تامین مالی از بازار سرمایه باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.