قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: مشترکان این شرکت در روستاها ۲۲ میلیارد و ۳۸ میلیون ریال بدهکار هستند.

بدهکاری ۲۲ میلیارد ریالی روستاییان خراسان شمالی به آب و فاضلاب

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،حمید روشن‌روان با بیان اینکه مشترکان این شرکت تنها 17 درصد از هزینه‌های تمام‌شده آب را پرداخت می‌کنند افزود: متأسفانه روستاییان در پرداخت بهای آب آنچنان همکاری لازم را  ندارند و انتظار می‌رود این مشترکان در پرداخت قبوض همکاری و تعامل لازم را با شرکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هزینه تمام‌شده تأمین آب برای روستاییان بیشتر از شهرهاست گفت: باوجود بالا بودن هزینه‌های تأمین آب وعدم پرداخت به‌موقع مطالبات توسط روستاییان تلاش شده تا قطعی آب در روستاهای استان نداشته باشیم.

روشن‌روان بابیان اینکه کاهش بارندگی تأمین آب روستاها را با تنش جدی مواجه می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر تأمین آب روستاهای خراسان شمالی بیشتر از طریق منابع زیرزمینی انجام می‌شود چراکه دیگر منابع سطحی آب زیادی برای تأمین آب روستاها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان افزود: با کاهش منابع آبی تأمین آب با مشکلات شدیدی مواجه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی از روستاییان از آب شرب برای مصارف دیگر همچون آبیاری باغ استفاده می‌کنند، گفت: روستاییان باید به این مسئله توجه داشته باشند که تغییر اقلیم سبب کاهش منابع آبی در کشور و به‌تبع آن در استان شده و باید روش مصرف خود را با شرایط فعلی تطبیق دهند

انتهای خبر/..

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.