گروه های طرفدار حقوق بشر، ارتش نیجریه را به نقض حقوق بشر و دستگیری شیخ ابراهیم زکزکی محکوم کردند.

گروه های طرفدار حقوق بشر ارتش نیجریه را محکوم کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازخبرگزاری اهل بیت نیوز (AhlulBayt News)؛ ارتش نیجریه چندی پیش رهبر جنبش اسلامی نیجریه شیخ زکزکی، همسر وی و ده ها نفر از شیعیان این کشور را بازداشت کرده است.

دربیانیه ای که توسط یک گروه طرفدار حقوق بشر به نام (رسیدن به حق) صادر شد آمده است؛ شیخ زکزکی در اسرع وقت باید آزاد شود و تعداد دقیق زندانیان گزارش شود.

همچنین گروه (رسیدن به حق) خواستار آزادی هرچه سریعتر شیخ زکزکی و انتقال اعضای جنبش اسلامی به زندان پلیس نیجریه  شد.

در ادامه این گروه خاطرنشان کرد، اگر شیخ زکزکی و اعضای جنبش اسلامی نیجریه جنایتکارهستند طبق قوانین بین المللی باید در دادگاه علنی محاکمه شوند؛ از این رو بازداشت 33 روزه آنها کاملا برتری ارتش و دولت نیجریه نسبت به نظر اکثریت مردم را به نمایش می گذارد.

ارتش نیجریه تنها در مباحث بین المللی حق دخالت دارد و در این گونه موارد پلیس نیجریه و یا دیگر ارگان ها باید وارد عمل شوند نه ارتش این کشور.

دولت محمدو بوهاری نیجریه از جنایت های ارتش این کشور چشم پوشی می کند؛ و این حرکت توهین به حقوق تمام مردم نیجریه است.

یادآور می شود؛ ارتش نیجریه بیش از یک ماه است که شیخ زکزکی را همراه با همسرش مالما و چندین عضو جنبش اسلامی را بازداشت کرده اند و تا کنون خبری در مورد وضعیت آن ها منتشر نشده است.

طبق گزارشات به دست آمده اعضای جنبش اسلامی همچنان تحت بازداشت ارتش نیجریه هستند. این افراد به صورت قانونی متهم به جرم و بازداشت، نشده اند، همچنین دادگاهی برای آن ها برپا نخواهد شد.
 

ترجمه:رضا نعیم آبادی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.