اولین شهید مدافع حرم شهرستان جوین که بعد از ۳۰ سال خدمت صادقانه در دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم(س) شربت شهادت را نوشید، فردا در مشهد و جمعه در جوین تشییع شود.

اولین مدافع حرم شهرستان جوین، جمعه وارد این شهرستان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایکنا، سرتیپ دوم پاسدار حسنعلی شمس آبادی، سردار مدافع حرم در دفاع از حرم عقیله بنی هاشم(س)، دوشنبه ۱۷ اسفند در نبرد با تکفیری‌ها و داعش در جبهه مقاومت سوریه در حلب به درجه رفیع شهادت نائل شد.
این شهید والا مقام  از پاسداران سپاه امام رضا(ع) بودند که یک روز بعد از بازنشستگی برای مأموریت‌های مستشاری به سوریه رفته و در ایام شهادت حضرت زهرا(س) هدیه 30 سال خدمت صادقانه خود را از دستان عقیله بنی هاشم(س) دریافت کردند.
بنا به این گزارش، مراسم تشییع این شهید مدافع حرم فردا پنج شنبه 20 اسفند ابتدا در مشهد برگزار و ساعت ۱۵، از میدان امام حسین(ع) تا گلزار شهدای سبزوار تشییع و صبح جمعه در زادگاهش روستای شمس‌آباد جوین تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
سردارشهید حسنعلی شمس‌آبادی در سال ۱۳۴۷ در محله شمس آباد از توابع شهر نقاب(شهرستان جوین) در خانواده مذهبی به دنیا آمد و از رزمندگانی بود که یک روز بعد از بازنشستگی به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفت.
شهید حسنعلی شمس آبادی نخستین شهید مدافع حرم شهرستان جوین است که صبح امروز علی‌اکبر افراسیابی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) خبر شهادت این سردار والا مقام را در گفت‌وگو با رسانه‌ها منتشر و بیان کرد: «جز خضوع، خشوع و فروتنی چیزی از شهید ندیدیم».
وی با بیان اینکه شهید شمس‌آبادی اجر و مزد خود را از خداوند دریافت و شهادت حق وی بود که خداوند جزای کارهای نیک و پاکی و صداقتش را اعطا کرد.
افراسیابی همچنین اضافه کرد: شهدای مدافع حرم مایه افتخار و مباهات نظام هستند و شهادت تزریق خون به پیکر اجتماع است و مدافعان حرم با شهدای زینبیه محشور خواهند شد.
یادآور می‌شود، از این شهید گرانقدر دو فرزند پسر و یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.