وزیر تجارت انگلیس اعلام کرد که کشورش مشغول کار با شرکای اروپایی برای کمک به برطرف کردن محدودیت‌های بانکی ایران است اما هنوز موانع «قابل توجهی» در تامین مالی تجارت با تهران وجود دارد.

 هنوز موانع «قابل توجهی» در تامین مالی تجارت با تهران وجود دارد/باید برای کالاهای انگلیسی بازار جدید ایجاد شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، ساجد جاوید، وزیر تجارت، نوآوری و مهارت انگلیس، روز چهارشنبه در کنفرانسی در لندن از امضای توافقنامه میان این کشور و ایران برای تسهیل همکاری تجاری خبر داد.
وی در این کنفرانس خبری گفت این توافقنامه میان آژانس صادرات انگلیس و صندوق ضمانت صادرات ایران امضا شده که صادرات دو جانبه را تسهیل می‌کند.
جاوید افزود که انگلیس مشغول کار با شرکای اروپایی برای کمک به برطرف کردن محدودیت‌های بانکی ایران است اما هنوز موانع «قابل توجهی» در تامین مالی تجارت با تهران وجود دارد.
این وزیر انگلیسی قرار است امروز چهارشنبه برنامه سفر یک هیأت اقتصادی بزرگ متشکل از فعالان اقتصادی در حوزه‌های نفت،‌ گاز، زیرساخت و مهندسی را به ایران اعلام ‌کند.
به نوشته فایننشیال تایمز، این هیات قرار است در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) برای استفاده از فرصت‌های دوره پسابرجام به تهران سفر کند.
جاوید گفته است انگلیس به عنوان کشوری فعال در زمینه تجارت، نمی‌تواند تنها به شرکای تجاری آشنا بسنده کند چرا که آینده کشور فراتر از اروپا و شرکای انگلیسی خواهد بود.
وی تصریح کرده است: «باید بازارهای جدیدی را برای کالاهای بریتانیایی و منابع جدیدی برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کنیم».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.