قدس آنلاین: رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت : در حال حاضر شهرداری بجنورد که امروز تحویل ما داده شده ، به شدت بدهکار است و امیدواریم سرپرست شهرداری بتواند از این بحران بگذرد.

شهرداری بجنورد را بدهکار تحویل گرفته‌ایم

 به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، اعظم السادات افشین فر در جلسه فوق العاده شورای این شهر با اشاره به این که باید شهردار استعفای خود را به شورای شهر تحویل می داد، ادامه داد: تحویل استعفای شهردار به استانداری به نوعی بی احترامی و بی اعتنایی به شورای شهر بود.

وی افزود: طی هفته جاری شهردار بجنورد استعفای خود را در قالب متن سه صفحه و نیمی درباره علل استعفای خود تحویل استاندار داده بود که این تقاضا از سوی استانداری به شورای شهر فکس شد.

وی ادامه داد: زمانیکه شهردار، منتخب شوراست و رای خود را از اعضای شورای شهر دریافت می‌کند استعفای خود را نیز باید به شورا تحویل دهد، اما گویی شهردار، شورای شهر را در شان خود ندیده و استعفای خود را تحویل استاندار داده است.

وی اظهار داشت:  به رغم بی اعتنایی شهردار به شورای شهر، اما به احترام نامه استاندار و مدیران استانداری با استعفای شهردار موافقت شد.

افشین فر افزود: از سوی دیگر طی اقدام تعدادی از افراد طوماری به حمایت از شهردار بعد از ظهر همان روزنوشته و از مردم دعوت شد تا به حمایت از شهردار بیایند و این طومار را امضاء کنند و امضاء این طومار تا به امروز نیز ادامه داشت.

وی تصریح کرد: همچنین کمپین‌هایی نیز در شبکه‌های مجازی در این خصوص تشکیل شده است که این امر چیزی بدی نیست اما متاسفانه شاهد توهین، حرکت‌های خارج از عرف و بستن دروغ به اعضای شورای شهر هستیم.

وی با بیان اینکه همه به خوبی می‌دانند که مدیریت یک جایگاه موقتی و فرصت کوتاهی است که به اشخاص برای ارائه خدمت داده می‌شود، تاکید کرد: این سنت از دیرباز بوده و هم اکنون نیز هست اما بیشتر اعضای شورای شهر دیگر نمی‌توانستند با شهردار پیشین کار کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد،عدم تعامل با شورا و ضعف در مدیریت مالی شهرداری را از نقاط ضعف شهردار پیشین بجنورد عنوان کرد .

*انتخاب شهردار پایان فروردین95

افشین فر همچنین گفت: با توجه به پذیرش استعفای روح الله براتیان، اعضای شورای اسلامی شهر تلاش خواهند کرد حداکثر تا پایان فروردین ماه ۹۵، در مورد انتخاب شهردار جدید این شهر تصمیم گیری کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مصوبات و موارد زیادی از جمله بودجه ۹۵ و دفترچه تعرفه بهای خدمات و چندین مورد دیگر در دستور کار اعضای شورای اسلامی است، انتخاب شهردار جدید بجنورد را نمی‌توانیم قبل از سال ۹۵ در دستور کار شورا قرار دهیم.

نائب رئیس شورای شهر بجنورد نیز در ادامه گفت: بنده یکی از منتقدان به عملکرد شهردار بودم و از ابتدای شروع به کار وی متوجه شیوه نادرست عملکردش شدم و اینکه تمام توجه وی به سوی توجه افکار عمومی بود نه مدیریت شهری.

رضا فیروزه افزود: همکاران بنده شاهد هستند که خواهان ماندن شهردار پیشین بودم تا مردم ببینند که شهرداری به کجا رسیده است، و موردی که در گذشته مبنی بر  اینکه شهرداری همچون کشتی به گل نشسته‌ای است بیان شد، هم اکنون محقق شده و به گل نشسته است.

وی با اشاره به اینکه در کمپین‌ها اعلام می‌کنند که این جریان به سرکردگی برخی از اشخاص هدایت م‌ شد، اظهار داشت: بنده در مقابل برخی از اعضای شورای شهر شاگردی می‌کنم و درس پس می‌دهم و از تجریبات آن‌ها استفاده می‌کنم، و بیان اینگونه واژه‌ها در کمپین‌ها صحیح نیست.

دیگر اعضای شورای شهر بجنورد همچنین در خصوص طومار مذکور ادامه داد: این گفته که نوشتن این طومار و دعوت مردم برای امضاء آن از سوی شهردار پیشین بوده است و یا اینکه شهردار به مردم خط می‌دهد، درست نیست.

احمد وکیلی بیان کرد: بنده نیز تایید می‌کنم که شهردار پیشین باید استعفای خود را تقدیم شورای شهر می‌کرد.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر بجنورد نیز در ادامه تصریح کرد: پنج نفر از اعضای شورای شهر موافق عملکرد شهردار پیشین و هشت نفر منتقد عملکرد وی بودند، اما مردم باید بدانند شهر نسبت به شخص اولاتر است و نباید شخص را به جای شهر بزرگ کنیم.

نقیب تاکید کرد: تاکنون نیز تمامی شهرداران گذشته این شهر استعفا داده‌اند و فقط یک شهردار استیضاح شد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی شهردار پیشین نسبت به مناظره با شورای شهر بجنورد توضیح داد: به نظر بنده هم اکنون که شهردار پیشین استعفا داده است جایگاهی برای مناظره ندارد، و جایگاه حقوقی افراد است که ظرفیت مناظره را برای اشخاص مشخص می‌کند.

*مناظره با شهردار

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در ادامه گفت: اگر تقصیری بود از ناحیه شورا بود که خواست بیش از حد احترام بگذارد و نخواست اسناد و مدارک را ارائه دهد.

علیرضا باغچقی افزود: باید از همان ابتدا اسناد و مدارک را ارائه می‌دادیم تا خود مردم قضاوت می‌کردند، و بنده هنوز موافق به انجام مناظره هستم و از آن استقبال می‌کنم.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.