قدس آنلاین: مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان شمالی بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات متکدیان برای ساماندهی این قشر از جامعه تاکید کرد و گفت: در این راستا باید اطلاعات دقیق متکدیان در زمینه سواد، سن و حرفه آن ها تهیه شود.

تشکیل بانک اطلاعات متکدیان خراسان شمالی ضرورت دارد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، حسین برومند در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان در بجنورد اظهار داشت:با متکدیان در ایام نوروز برخورد می شود و گشت های بهزیستی و شهرداری برای سامانده متکدیان افزایش می یابد.

 

وی گفت: تکدی گری یک موضوع سیاسی و اجتماعی است و علت آن هرچه که باشد باید بتوانیم این موضوع را به درستی ساماندهی کنیم.
وی افزود : سازمان های حمایتی از متکدیان باید در ایام نوروز هماهنگی نزدیکی با یکدیگر داشته باشند و در این امر مهم تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
وی با بیان اینکه آموزش و اشتغال دو امر مهم و کاربردی در رسیدگی به متکدیان است خاطرنشان کرد: دستگاه های حمایتی باید در امر آموزش به متکدیان دقیقتر باشند و با ساماندهی و دسته بندی منظم بتوانند آنها را در امر اشتغال همیاری کنند.
وی گفت: آموزش ها در زمینه اشتغال بایستی کاربردی و برنامه ریزی شده باشد تا هدررفت هزینه و وقت را نداشته باشیم.
برومند با بیان اینکه عموم متکدیان نیازی به تکدی گری ندارندعنوان کرد: باید نگاه مردم را با آموزش های رسانه ای تغییر دهیم و تفهیم کنیم که کمک مردم به متکدیان باعث اشاعه تکدیگری می شود و رسیدگی به این حوزه را به سازمان های حمایتی بسپاریم.
وی گفت: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی در مسیرزائران امام هشتم قرار دارد نباید این فرصت برای متکدیان فراهم شود تا باعث آزار و اذیت مسافران درایام نوروز شوند.
این مدیر خراسان شمالی با اعلام اینکه استان ما آمادگی کامل را برای برخورد با متکدیان دارد عنوان کرد: هم اکنون در شهرهای شیروان، بجنورد و اسفراین کمپ هایی را برای نگهداری از این متکدیان دایر شده و آماده رسیدگی به متکدیان در تمام سال می باشند.

***ساماندهی 41 متکدی
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد هم در این جلسه از ساماندهی 41 متکدی خبر داد و افزود : از این تعداد 18 نفر زن و 23 نفر مرد را تشکیل می دهند.
مهدی خاکشور افزود: از15 نفر این تعداد ضمن گرفتن تعهد به خانواده های خود تحویل داده شدند و 12 نفر مرد در اختیار مراکز ترک اعتیاد قرار گرفت.
وی افزود 2 نفر زن هم به خانه سالمندان تحویل داده شد و 12 نفر هم در مرکز نگهداری می شود.
وی گفت:علاوه بر گشت های مشترکی که همراه سازمان بهزیستی در داخل شهر به جمع آوری متکدیان مشغول هستند این مرکز با ازدیاد گشتهای خود در ایام نوروز به این مهم رسیدگی ویژه دارد.

*** خود کفایی استان در نگهداری متکدیان
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان هم در این جلسه اظهار داشت: در شهرهای استان مراکزی وجود دارند که به صورت شبانه روزی با فراهم کردن لباس ،استحمام ،غذا و مشاوره به ساماندهی متکدیان می پردازند.
نماینده سازمان صدا وسیما هم در این جلسه از اطلاع رسانی به مردم در زمینه چالش های تکدی گری خبر داد و گفت : در این زمینه سازمان صدا وسیما با تهیه تیزرهای تبلیغاتی و برنامه های آگاه بخشی سعی کرده است مردم را آگاه و روشن کند.

 

انتهای خبر/.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.