رئیس اداره نظارت صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ساز و کاری فراهم شده که شکایات تلفنی به سامانه ۱۲۴ در خراسان‌رضوی ظرف ۲۴ ساعت و شکایات کتبی آن‌ها در مدت ۱۰ روز به‌ نتیجه می‌رسد.

شکایات کتبی مصرف‌کنندگان خراسان‌رضوی ظرف ۱۰ روز پیگیری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی باخرد در نشست خبری انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده خراسان‌رضوی که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: در سال 88 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب شده و ماده 9 قانون به‌صورت ویژه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را تأسیس کرده که این انجمن در سال 90 نخستین دوره انتخابات خود را درخراسان رضوی برگزار کرد.
وی تصریح کرد:  ابتدای سال 94 مقدمات تشکیل دور دوم هیئت مدیره انجمن آغاز شده و کسانی که تمایل داشتند ادامه خدمت بدهند بر اساس اساسنامه فعالیت خود را آغاز کرده و ترکیب این انجمن متشکل از نمایندگانی از سازمان صنعت و معدن، استانداری و تعزیرات حکومتی از دستگاه‌های دولتی است.
رئیس اداره نظارت صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی برای دفتر و ساختمان قبلی انجمن حمایت از مصرف کننده به‌وجود آمده، خاطرنشان کرد: هم اکنون برای ادامه روند فعالیت‌های انجمن دفتری در ساختمان سرافرازان سازمان صنعت، معدن خراسان‌رضوی برای این انجمن در نظر گرفته شده که برای انجمن استان و مشهد در نظر گرفته شده تا بتوانند اقدامات خود را ساماندهی کنند.
باخرد با تأکید بر اینکه تمام شکایاتی که به سامانه 124 می‌رسد برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است، تصریح کرد: قانون پیگیری شکایات بخش صنفی را به سازمان صنعت و معدن واگذار کرده و به‌محض فراهم‌شدن امکانات زیرساختی و نرم افزاری انجمن فراهم شود تمام این شکایات به بخش‌ انجمن انتقال داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سامانه 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی ظرف 24 ساعت به شکایات تلفنی رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: 90  درصد شکایات کتبی در خراسان رضوی ظرف 10 روز پاسخ داده می‌شود که در گذشته این میزان 30 تا 45 روزه بوده و شکایات تلفنی بین 10 روز تا یک ماه پیگیری می‌شده است.
رئیس اداره نظارت صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با بیان اینکه در ایام نوروز فعالیت‌های شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: این شرکت‌ها بازاریابی شبکه‌ای اتحادیه صنفی در تهران داشته و جز این بخش تلقی می‌شوند.
باخرد در ارتباط با مهم‌ترین تخلفات موجود در حوزه حمایت از مصرف‌کننده در خراسان‌رضوی، خاطرنشان کرد: گرانفروشی در حوزه غیرصنفی، کم فروشی و یا تقلب بیشترین تخلفات در حوزه حقوق مصرف کننده است.
وی با تأکید بر اینکه اقداماتی برای کنترل و نظارت بر برندها در بازار مشهد در دست انجام است، تصریح کرد: برای کنترل برند یک طرح در 10 قدم نوشته شده که افرادی که مراحل مختلف از ثبت فروشگاه تا جمع آوری کالاهای افراد را شامل می‌شود.
رئیس اداره نظارت صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: هم اکنون تنها 14 برند معتبر در مشهد شناسایی شده و  نامگذاری شده‌اند و طرح جمع آوری سایر واحدهای متقلب از یک هفته گذشته آغاز شده و با متخلفان این بخش حتی تا حد جمع آوری اجناس برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.