قدس آنلاین/ بجنورد: رئیس کانون بازنشستگان شهرستان بجنورد، درنشست بررسی مشکلات رؤسای کانون‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی،هزینه‌های بالای درمانی را یکی از مشکلات اصلی بیمه شدگان بازنشسته عنوان کرد و گفت: ۳۰درصد هزینه‌های درمانی به بازنشستگانی که نتوانستند هزینه‌های بالای درمانی خود را از بیمه‌های تکمیلی، درمانی و بیمه تأمین اجتماعی خسارت دریافت کنند، تعلق می‌گیرد.

هزینه‌های بالای درمان بزرگ‌ترین مشکل بازنشستگان تأمین اجتماعی

مجید شهسوار با بیان اینکه داروهایی که در داروخانه بیمارستان تأمین اجتماعی وجود دارد، بیشتر ارزان قیمت هستند، افزود: بنابراین بیمه شده برای دریافت داروهای گران قیمت و تخصصی مجبور به خرید داروها با هزینه بالا خارج از بیمارستان تأمین اجتماعی می‌شود.

 عدم حضور مسؤولان در همایش‌های فصلی
رئیس کانون بازنشستگان اسفراین نیز از مشخص نبودن زمان دقیق اعزام بازنشستگان به سفر عتبات عالیات و پرداخت نشدن به موقع وام‌ها به بازنشستگان را از جمله مشکلات کانون بازنشستگان اسفراین اعلام کرد.
علی اسدی از  حضور نیافتن مسؤولان و نمایندگان زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش‌های فصلی کانون بازنشستگان گلایه کرد و خواستار پیگیری هر چه سریع‌تر راه اندازی صندوق رفاه بازنشستگان تأمین اجتماعی شد.

کمبود نیروی انسانی
رئیس کانون بازنشستگان شهرستان جاجرم نیز به تأسیس درمانگاه جاجرم طی 3 سال گذشته اشاره کرد و گفت: باوجود گذشت این مدت این درمانگاه با وجود امکانات خوب هنوز با کسری چارت نیروی انسانی مواجه است.
محمد علیزاده، یکی دیگر از مشکلات این کانون را مسافت این شهرستان با مرکز استان دانست و افزود: با وجود این، متأسفانه بعضی بیماران این شهرستان زمان مراجعه به بیمارستان مرکز استان توسط این مرکز پذیرش نمی شوند.
سرپرست بانک رفاه خراسان شمالی نیز سازمان تأمین اجتماعی را سهامدار اصلی بانک رفاه معرفی کرد و گفت: براین اساس 40 میلیون نفر بیمه شده تأمین اجتماعی به طور مستقیم سهامدار بانک رفاه هستند.
علی خیاطی افزود: این درحالی است تنها 10 درصد سود سهام بیمه شدگان این بانک برای مرتفع شدن مشکلات سازمان تامین اجتماعی تعلق می‌گیرد.
خیاطی در ادامه به انعقاد تفاهمنامه از سوی دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان، سازمان تأمین اجتماعی وسازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: مقرر شد، تمامی هزینه‌های بیمارستان‌ها توسط بانک رفاه پرداخت شود.
وی از به روز رسانی هزینه‌های بیمارستانی تا آخر سال خبرداد و گفت: طی تعاملی که انجام شده، با هماهنگی مدیریت درمان هزینه‌های داروی بیمه شدگان را طی مدت یک ماه پرداخت می‌کند.
وی از تخصیص 5تا 50 میلیون تومان وام از سوی بانک رفاه به بیمه شدگان در سال 95 خبرداد.
وی درباره طرح «کارا کارت» بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز گفت: تاکنون حدود 61 نفر از استان دراین طرح ثبت نام کردند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان شمالی نیز تصریح کرد: این استان درخصوص درمان با چالش‌های اساسی روبه روست.
دکتر داوود احمدیان اظهار داشت: طی سفر اخیر مدیرعامل تأمین  اجتماعی به این استان  چهار طرح ویژه این معاونت مورد موافقت قرار گرفت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.