مرکز بررسی تحرکات اجتماعی انگلیس درباره شکاف نسلی دائمی که این کشور در آینده نزدیک با آن مواجه خواهد بود هشدار داد.

انگلیس با یک شکاف نسلی دائمی مواجه می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم؛ بررسی‌های اخیر نشان‌می‌دهد که انگلیس به زودی با یک شکاف نسلی دائمی مواجه خواهد شد.

«آلن میلبورن» رئیس مرکز بررسی تحرکات اجتماعی انگلیس(UK’s social mobility tsar)  نسبت به شکل‌گیری یک شکاف نسلی دائمی در انگلیس هشدار داد.

به گفته وی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که انگلیسی‌ها انتظار دارند که نسل بعدی فقیرتر و ضعیف‌تر از نسل فعلی که پدر و مادرهای آنها هستند باشند.

این مقام بلندپایه امور اجتماعی انگلیس نسبت به این موضوع هشدار داد که جامعه انگلیس به زودی می‌تواند با یک «شکاف بین نسلی دائمی»  که نتیجه نابرابری‌های موجود بین نسل‌ها در انگلیس است.

طبق گزارش گاردین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از انگلیسی‌ها معتقدند جوانان روزگار بدتری نسبت به نسل‌های قبلی خواهد داشت.

«میلبورن» رئیس کمیسیون تحرک اجتماعی و فقر کودکان در انگلیس، به گاردین گفت: "شرایط نسبت به قبل بسیار تغییر کرده است و در حال حاضر خرید مسکن برای جوانان انگلیسی بدل به یک رویا شده‌است".

بر اساس نظرسنجی شرکت آمار «ایپسوس موری»(Ipsos Mori)  بررسی‌ها نشان داد که حدود 54٪ از  جوانانی که در انگلیس زندگی می‌کنند معتقدند که زندگی دشوارتری نسبت به نسل قبلی خواهند داشت. این درصد تا به امروز بالاترین نسبت ثبت شده در موارد مشابه است.

«میلبورن»، وزیر سابق کابینه در ادامه سخنان خود افزود: این ایده که هر نسل بهتر از نسل قبلی باید باشد ایده خوبی بود اما تحقیقات نشان داد که این ایده شکست خورده و به جای آن، ملت ما با  یک «بحران وجودی» رو به رو شد که «ماهیت جامعه» را هدف قرار داده مواجه است.

او گفت: " آنچه هر دوی این نظرسنجی‌ها و داده ها نشان می‌دهند که این ممکن است یک نقطه عطف برای ما باشد و اگر این روند ادامه یابد، ممکن است جامعه انگلیس به طور دائم با تقسیم نسلی مواجه شود".

آقای «میلبورن» ادامه داد که بدون کمک پدر و مادر بسیاری از فرزندان قادر نخواهد بود هزینه یک خانه را بپردازند؛ نسل بعدی انگلیس با افزایش شهریه و انفجار قیمت مسکن مواجه شده اند که این ابتدای بحران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.