قدس آنلاین/ سینا حسینی: مقصد آخرین سفر کاری رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در آخرین روزهای سال ۱۳۹۴ مرکز استان خراسان جنوبی بود. علی کفاشیان که قرار بود چند هفته پیش میهمان بیرجندی‌ها باشد، به علت شرکت در انتخابات فدراسیون جهانی فوتبال به زوریخ سفر کرد تا با تأخیری چند روزه، راهی بیرجند شود.

 صدای پای نماینده خراسان جنوبی در فوتبال می‌آید!

حضور کفاشیان در آخرین روزهای مدیریتش در فوتبال ایران به همراه دکتر علیزاده، رئیس آکادمی فوتبال ایران اتفاق مهمی برای مدیران ورزشی خراسان جنوبی به شمار می‌رفت، از این رو این سفر یک روزه در کانون توجه رسانه‌های محلی قرار گرفت.
علی کفاشیان در جریان این سفر یک روزه، یکی از مجهزترین آکادمی‌های فوتبال ایران در شرق کشور را در شهر فردوس افتتاح کرد تا فردوسی‌ها پس از حضوری پررنگ در رشته هندبال، حالا برای ورود حرفه‌ای به رشته فوتبال نیز آمادگی لازم را داشته باشند. مدیران ورزش خراسان جنوبی بویژه فردوسی‌ها به بهانه حضور علی کفاشیان در آیین افتتاح آکادمی فوتبال این شهرستان، ماجرای حضور یک نماینده از فوتبال خراسان جنوبی در رقابت‌های لیگ دسته اول را پیگیری کردند تا پس از شرکت نماینده فردوس در رقابت‌های لیگ برتر هندبال، از این پس در حوزه فوتبال نیز فعالیت‌های حرفه‌ای را به صورت جدی دنبال کنند.
هرچند هیچ یک از دست اندرکاران ورزش خراسان جنوبی به صورت دقیق در این ارتباط اقدام به انتشار جزئیات مذاکرات با رئیس فدراسیون فوتبال نکرد، اما از جنس سخنان رئیس فدراسیون فوتبال و مسؤولان فوتبال خراسان جنوبی پیدا بود که بزودی یک نماینده از این استان در رقابت‌های لیگ دسته اول در مسابقات فصل آینده شرکت خواهد کرد، اما اینکه این تیم بر اساس چه سبک و سلیقه‌ای راهی مسابقات شود، هنوز برای علاقمندان به فوتبال روشن نیست.
با این وجود اظهارنظر علی کفاشیان درباره ضرورت حضور نماینده خراسان جنوبی در فوتبال حرفه‌ای نشان دهنده این واقعیت است که هواداران فوتبال در خراسان جنوبی بزودی شاهد حضور نماینده استان خود در رقابت‌های حرفه‌ای فوتبال خواهند بود تا پس از هندبال، حالا یک سهمیه نیز به فوتبال این استان تعلق گیرد.
علی کفاشیان، در حاشیه مراسم افتتاحیه آکادمی تخصصی فوتبال در شهرستان فردوس خطاب به مدیران و دست اندرکاران ورزش این استان گفت: به طور قطع اگر درخواستی از سوی مسؤولان و مدیران استان برای اعطای مجوز فعالیت یک باشگاه حرفه‌ای جهت شرکت در مسابقات لیگ دسته اول ارایه شود هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با درخواست خراسان جنوبی موافقت خواهد کرد.
رئیس فدراسیون فوتبال، با بیان اینکه فدراسیون این آمادگی را دارد که مجوز حضور یک تیم از استان را در لیگ بدهد، تأکید کرد: با توجه به ظرفیت موجود در خراسان جنوبی و ضرورت استفاده از نیروهای بومی در حوزه فوتبال فدراسیون فوتبال تمام قد از تصمیم مدیران این استان جهت شرکت در لیگ‌های حرفه‌ای استقبال خواهد کرد. وی در ادامه توضیحات خود در خصوص رشد و توسعه فوتبال حرفه‌ای در استان خراسان جنوبی نیز توضیح داد: در صورتی که استان زیرساخت‌ها را به شکل مناسبی ارتقا دهد، هزینه احداث چمن مصنوعی که سهمیه فیفاست و همچنین پنج درصد درآمد لیگ برتر که در زمینه توسعه آکادمی‌ها اختصاص می‌یابد، ما از طریق فدراسیون می‌توانیم با قدرت بیشتری در استان سرمایه‌گذاری کنیم.
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه طرح استعدادیابی در بخش‌های مختلف را دنبال می‌کنیم، گفت: امروز رسالت ما گسترش ورزش در شهرستان‌های محروم کشور است و در تلاش هستیم با تقویت آکادمی‌ها شاهد تربیت بهترین مربی و بازیکن در کشور باشیم.
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به آکادمی تأسیس شده در شهرستان فردوس توضیح داد: این آکادمی نخستین آکادمی شرق کشور است و برای اعتلای ورزش کشور ناگزیر به توجه تمامی نقاط کشور بویژه در نقاط محروم هستیم. امروز رسالت ما گسترش ورزش در شهرستان‌های محروم است، زیرا جوانان و نوجوانان این شهرها شوقی برای بازی در فوتبال دارند.
کفاشیان با اشاره به حضور نماینده هندبال فردوس در آسیا و کسب مقام ششم افزود: ما در تلاش هستیم که با تقویت این آکادمی تربیت بهترین مربی و بازیکن را در کشور داشته باشیم و جوانان این مرز و بوم موفقیت‌های بهتر و بیشتر از قبل داشته باشند. در آینده بخشی از بودجه به این آکادمی برای استعدادیابی خواهیم داد و این آکادمی می‌تواند از ظرفیت تمامی شهرستان‌های اطراف استفاده کند.
در این دیدار، محمدرضا امیر حسنخانی، نماینده منتخب مردم شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هدفش از احداث این دو مجموعه را گسترش و ترویج ورزش همگانی بویژه فوتبال و دوچرخه سواری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همچنین این انتظار را داریم که مسؤولان امر استعدادیابی را در سایر  رشته‌های ورزشی انجام دهند و از نیروهای بومی در این تیم‌ها بخوبی استفاده شود.
محمدرضا رجبی مقدم، فرماندار فردوس، توسعه زیرساخت‌ها را موجب پیشرفت و ارتقای ورزش منطقه دانست و خواستار کمک‌هایی در این زمینه بویژه توسعه ورزش فوتبال شد.
گفتنی است، آکادمی فوتبال عمادنظام با مساحت پنج هزار و 800 مترمربع و 10میلیارد ریال و همچنین مجموعه علمی، فرهنگی و ورزشی با دو هزار مترمربع و 15 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.