۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 360394

ایرانیانی که چند ماه پیش با تحریم خودروسازان و تشکیل کمپین در فضای مجازی، خودروسازی را وادار به ارتقای کیفیت خودرو کردند، در آستانه سال جدید، کمر همت بسته‌اند که دلالان و سودجویان قاچاق میوه را به جرم ضربه به اقتصاد و بازی با جان مردم، بر زمین زنند.

کمپین نه به میوه قاچاق راه‌اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یکی از جنجالی‌ترین مباحث آسیب زننده به اقتصاد و سلامت عمومی کشور در هفته‌های اخیر «قاچاق گسترده میوه» آن هم به صورت ترانزیتی بوده است! به اذعان کارشناسان واردات قاچاق این حجم از میوه ها به صورت کوله باری میسر نیست و گزارشها حکایت می کند که میوه قاچاق با صدها کامیون از ورودی های گمرک و با هماهنگی برخی مسئولان وارد شده، و تنها لباس «ورود غیر قانونی» بر تن دارند.

شانه خالی کردن مسئولان مربوطه از انجام مسئولیت به بهانه نداشتن نیروی بازرسی کافی، و ارائه پاسخهای غیر منطقی و حاشیه‌ای کار را به جایی رساند که چندی پیش نیروهای تعزیرات در پاتکی شبانه به میدان میوه و تره بار مرکزی، سر از غرفه رئیس اتحادیه درآوردند و با میوه قاچاق مواجه شدند.

آزمایشات اولیه پزشکی بر روی میوه ها نشان داد، بسیاری از میوه ها فاقد سلامت طبیعی هستند و پا به مرحله فساد گذاشته اند!

گزارشها حکایت از سود میلیاردی دلالان قاچاق میوه دارد، که بدون توجه به تهدید سلامتی مردم با به جان خریدن تمام خطرات این تجارت کثیف، پا در این میدان می گذراند، و با سو استفاده از غفلت دستگاههای نظارتی پولهای کثیف را به جیب می زنند، و هزاران هموطن کشاورز و باغبان زحمتکش را دچار آسیب و خسارت می کنند.

در هر صورت اداره کل مبارزه با قاچاق کالا با رای قوه قضاییه دستور امحا و نابود سازی  بخشی از خیل عظیم میوه های آلوده که کشف شده بود، را اجر کرد.

از آنجائی که نابود سازی میوه های قاچاق آلوده، اقدامی مناسب بود، اما کافی نیست، واکنشهای مردمی  به سرعت برانگیخته شد و بار دیگر فضای مجازی به خود رنگ و بوی «کمپین و تحریم» گرفت.

ایرانیانی که چند ماه پیش با تحریم خودروسازان و تشکیل کمپین در فضای مجازی، خودروسازی را وادار به ارتقای کیفیت خودرو کردند، حالا در آستانه سال جدید، کمر همت بسته اند که دلالان و سودجویان قاچاق میوه را نه تنها به جرم ضربه به اقتصاد کشور، بلکه به جرم بازی با جان مردم و معامله آن با میوه های آلوده سخت بر زمین زنند.

پویش مردمی #کمپین_نه_به_میوه_قاچاق این روزها فضای مجازی را تحت تاثیر خود قرار داده است، و دلالان که تاثیر فضای مجازی را در موضوع خودرو  لمس کردند، تلاش می کنند با قدرت بیشتری میوه های خود را وارد بازار مصرف کنند، و در این مسیر حاضرند جان مردم را خرج میوه‌هایشان کنند.

واردات میوه به معنای واردات آفت جدید است که برای مبارزه با آفت جدید،  باید سالانه هزاران تن سم شیمیایی مصرف شود که خود این سم زدن ها منجر به آلودگی آب و محصولات دیگر و افزایش سرطان در جامعه می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.