قدس آنلاین- آمنه مستقیمی: وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سخنرانی رهبری در جوار حرم رضوی در روز اول نوروز گفت: این اقدام رهبری معظم، برای مسئولان الگوساز و راهنما است تا دل در گروی غرب و شرق نداشته باشند و در مسیر تعالیم حیاتبخش عترت پیامبر اسلام (ص) گام بردارند.

حضور رهبری در حرم رضوی راهنمای مسئولان است تا دل از غرب و شرق ببُرند

سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاد دانشگاه در گفت و گو با قدس آنلاین درباره پیام های سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس همزمان با نخستین روز از سال نو گفت: سخنرانی روز نخستِ سال مقام معظم رهبری در جوار حرم مطهر رضوی به سنت حسنه ای تبدیل شده که مردم همه ساله منتظر آن هستند تا از این طریق بیانات تاریخی ایشان را بشنوند و اولویت های سال جدید را دریابند.

 

وی اظهار کرد: این سخنرانی زمینه ای فراهم می کند تا مسئولان، مدیران و دست اندرکاران وظایف خود را هم در مباحث بین المللی و هم سیاست های خارجی و هم در حوزه اولویت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهتر متوجه شوند و نیز چالش هایی که با آنها مواجه هستیم را بشناسند؛ از این رو، سخنرانی رهبری در مشهد مقدس بازتاب گسترده ای هم در داخل و هم خارج از کشور دارد.

 

حسینی ادامه داد: چراکه در پیام نوروزی به دلیل کوتاهی شاید مجال بیان بسیاری از مسائل نباشد اما در این سخنرانی که معمولا جامع و کامل است و بیش از یک ساعت طول می کشد، مباحث به خوبی تبیین می شود و برای همه مردم و اقشار نکات آموزنده ای دارد.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فضاسازی های معنوی حضور رهبری معظم در مشهد مقدس و در جوار بارگاه منور و مطهر رضوی بیان کرد: با توجه به آنکه مشهد مقدس مرکز معنوی ایران اسلامی است و همه ایرانی ها به بارگاه نورانی حضرت ثامن الحجج (ع) افتخار و مباهات می کنند، قطعا سخنرانی مقام معظم رهبری در نخستین ساعات سال جدید و با حضور جمع کثیر مردم، آثار فراوان به ویژه در بُعد معنوی دارد و خاطره بسیار باشکوهی و به یادماندنی ای برای زائران امام رضا (ع) که از آمادگی معنوی و روحی بالا نیز برخوردار هستند، می سازد.

 

این فعال سیاسی درباره تاثیر این سخنرانی بر جلب توجه مسئولان و توصیه به آنها برای محور قرار دادن معنویت در فعالیت های سیاسی تاکید کرد: افتخار نظام اسلامی ما این است که معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بتواند عملیاتی و اجرایی کند و هر مقدار هم که ما موفق عمل کرده ایم مرهون برکات و الطاف ائمه علیهم السلام و نیز مودتی که مردم به این خاندان دارند و معرفتی که از معارف آنها به دست می آورند، بوده و است.

 

وی افزود: از این رو، اینکه مقام معظم رهبری در نخستین روز سال نو مهمترین مباحث کشوری را در جوار حرم مطهر و نورانی امام رضا (ع) مطرح می کنند، اشاره و راهنمایی است برای دیگر مسئولان که هم به اهل بیت (ع) توسل و تمسک داشته باشند و هم از آموزه های آنها در مسائل داخلی و خارجی، عرصه های بین المللی، توسعه عدالت و ... بهره بگیرند چراکه جز این، راه دیگری برای رستگاری وجود ندارد.

 

حسینی ابراز کرد: بنابر این، این اقدام رهبری معظم الگوساز و راهنما برای مسئولان است تا دل در گروی غرب و شرق نداشته باشند و همه همتشان را به کار بگیرند و در مسیر تعالیم حیاتبخش عترت پیامبر اسلام (ص) گام بردارند.

 

وی درباره  تاثیر شعار سال 94 یعنی همدلی و همزبانی دولت و ملت بر عبور پُرافتخار و موفقیت آمیز از فراز و فرودهای سیاسی گفت: بحث مذاکرات بسیار چالش برانگیز بود و نگرانی هایی وجود داشت، اگر ارشاد و آینده نگری و راهنمایی های مقام معظم رهبری نبود چه بسا این مسئله به تنش در کشور می انجامید با توجه به آنکه نقدهای جدی هم مطرح می شد اما خوشبختانه با صبر و متانت این جریان طی شد و هر جا ضرورت داشت مقام معظم رهبری راهنمایی و راهگشایی داشتند همچون مسئله برجام که ایشان در نهایت 9 بند و شرط را اضافه کردند تا به کشور آسیبی وارد نشود.

 

این استاد دانشگاه صریح کرد: علاوه بر این، اگر در برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که برای نخستین بار به طور همزمان انجام می شد، این توصیه ها نبود شاید دچار چالش و تنش می شدیم، اما درایت و توصیه های مقام معظم رهبری باعث شد که افراد و احزاب در عین داشتن برخی اختلاف نظرها در مسیر قانونی گام بردارند و مشاهده کردیم که نتایج انتخابات را همه پذیرفتند بر خلاف سال 1388 که عده ای به تعبیر رهبری، نجابت به خرج ندادند و در مقابل رای مردم و جمهوریت نظام ایستادگی کردند و به حیثیت و اعتبار کشور لطمه زدند!

 

وی با بیان اینکه مسئله همدلی و همزبانی جاده ای دوطرفه است نه یک طرفه، تاکید کرد: باید مسئولان  بیش از گذشته برای بهبود وضع معیشت مردم تلاش و زمینه سازی کنند که البته متاسفانه اقداماتی از این دست کمرنگ بود و برخی دلبسته نتایج حاصل از مذاکرات هسته ای بودند و در حالی که توصیه و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی است اما در این باره نقد جدی نسبت به عملکرد مدیران وجود دارد.

 

حسینی در پایان یادآور شد: مسئولان باید به گونه ای عمل کنند که رضایت مردم بیشتر جلب شود چراکه هر مقدار کارآمدی مسئولان بیشتر باشد، دلگرمی و حمایت آنها نسبت به نظام هم افزایش می یابد؛ امید است کم و کاستی ها در سال جدید دیده نشود به ویژه آنکه تحریم ها که سد راه رونق اقتصادی دانسته می شد برداشته شده است و به نظر می رسد سال آینده باید سال پیروزی و رونق برای ملت ایران باشد.

انتهای خبر/

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.