قدس آنلاین- تبریز:نماینده شهرداران در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به زمینه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرداری‌ها، گفت: قابلیت‌های اجرایی شهرداری‌ها در خدمت تحقق این اصل بنیادین اقتصادی است.

قابلیت‌های اجرایی شهرداری‌ها در خدمت تحقق عملی اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: شهرداری‌ها توجه به حضور میدانی در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی و فرهنگی اجتماعی، در عملیاتی کردن اصول اقتصاد مقاومتی، باید پیش‌قدم باشند.

وی با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از بار توسعه و عمران کشور، بر دوش شهرداری‌ها است، اظهار داشت: تکیه بر توانمندی‌های داخل، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های بومی و بهینه‌سازی منابع مصرفی، سه اصل مهمی هستند که چه در حوزه‌های عمرانی، و چه در بخش خدمات باید سرلوحه مدیران و عوامل اجرایی قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه روند حرکتی شهرداری تبریز در سال‌های اخیر، بر همین مبنا بوده است، متذکر شد: در نبود مدیریت واحد شهری، خوشبختانه تعامل هماهنگ و مصمم مدیریت شهری تبریز اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر، با مدیریت استان و دستگاه‌های مختلف نظارتی، محتوای برنامه‌های شهرداری تبریز را به الگوهای اقتصاد مقاومتی نزدیک کرده است.

شهردار تبریز یادآور شد: توفیقات ارزنده شهرداری تبریز در حوزه‌های مختلف عمران، حمل و‌نقل عمومی، زیست شهری و فرهنگی، نشان‌دهنده بسترهای مستعد اقتصاد مقاومتی است، با این حال، تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم؛ از همین رو باید در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب «اقدام و عمل»، محور برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان شده، تمام تلاش خود را در مسیر تحقق اصول تبیین‌شده قرار دهیم.

نجفی متذکر شد: در سال‌های اخیر، در حوزه‌های فرهنگی و نرم‌افزاری، برنامه‌های متنوعی اجرا شده است؛ این برنامه‌ها، امسال باید وارد حوزه‌ عمل و اجرا شده و تاثیرات و دستاوردهای عینی خود را نشان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.