قدس آنلاین- تبریز: فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از تلفات سالانه ۷۰۰ نفر در استان بر اثر تصادفات درون شهری و برونشهری خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از تصادفات به دلیل خطای انسانی رخ می‌دهد.

تلفات سالانه ۷۰۰ نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر تصادفات

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سردار محسن حسن‌خانی بعد از ظهر امروز در بازدید استاندار آذربایجان‌شرقی از مراکز امدادی و خدمات‌رسان سفرهای نوروزی استان اظهار داشت: با تدابیر صورت گرفته هماهنگی مطلوبی بین دستگاه‌های مختلف در همه حوزه‌ها و به ویژه در بحث امنیت جاده‌ها و کاهش تصادفات در سطح استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جلسات مرتبی با حضور همه دستگاه‌های ذیربط مثل اورژانس، هلال احمر، پلیس راه و پلیس راهور برگزار کرده‌ایم، افزود: به هر حال کم و کاستی‌هایی وجود دارد اما این کم و کاستی‌ها ناشی از بی‌تفاوتی مسئولان و یا سوء مدیریت آنها نیست.

حسن‌خانی یادآور شد: در طرح ویژه نوروزی که از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 16 فروردین ماه جاری ادامه خواهد یافت دو اولویت مهم «پیشگیری از سرقت و جرائم» و «پیشگیری از تصادفات جاده‌ای و درون ‌‌شهری» را در دستور کار داریم که گروه‌های مختلفی در این عرصه پشتیبان ما بوده و وضعیت مناسبی داریم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با وجود افزایش تصادفات و شرایط نامطلوب جوی میزان تلفات کاهش یافته است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود اگر مردم توصیه‌های ایمنی پلیس را جدی بگیرند با کاهش تلفات قابل توجهی مواجه خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه سالانه 700 نفر در سطح استان در اثر تصادفات درون‌شهری و برون شهری جان خود را از دست می‌دهند که بخش عمده‌ای از این حوادث به دلیل خطای انسانی رخ می‌دهد، ابراز داشت: به رانندگان توصیه می‌کنیم حتما به میزان کافی استراحت کرده و وسائل ایمنی خودرو را همواره به همراه داشته باشند.

وی در پایان صحبت‌های خود رسانه‌ها را یار و یاور همیشگی پلیس عنوان و از زحمات شبانه‌روزی آنها تقدیر و تشکر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.