۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: 361936

 رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از رشد ۱۷ درصدی اقامت گردشگران نوروز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در کشور خبر داد.

رشد ۱۷ درصدی اقامت گردشگران نوروزی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا مرتضی رحمانی موحد سه شنبه شب در نشست ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی افزود: امسال بیش از شش میلیون و 300 هزار نفرشب اقامت گردشگران از 28 اسفند تا یکم فروردین ماه در کشور ثبت شده که نسبت به پارسال رشد خوبی داشته است. 
وی همچنین از افزایش بیش از 12 درصدی سفرهای نوروزی در این مدت خبر داد و گفت: این نشان از فراهم شدن تسهیلات و امکانات اقامتی برای گردشگران و مسافران نوروزی در سطح کشور دارد. 
وی خاطرنشان کرد: امسال چهار میلیون واحد اقامتی در سراسر کشور برای پذیرایی از مسافران نوروزی در 31 استان و هفت منطقه آزاد فراهم شده است. 
وی با اشاره به فعالیت 10 هزار پایگاه انتظامی، امدادی و خدماتی در نوروز امسال گفت: بیش از 11 هزار نفر بازرس و ناظر در زمینه امور خدمات دهی در بخش های مختلف فعالیت دارند. 
رحمانی موحد بیان کرد: در نوروز امسال بیش از 21 هزار رویداد و جشنواره فرهنگی در کل کشور اجرا می شود تا مسافران و گردشگران بتوانند با آیین ها، سنت ها و رسوم مناطق مختلف کشور آشنا شوند. 
به گفته وی، همچنین در این ایام بیش از یک هزار و 500 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی برای معرفی محصولات و کالاهای تولیدی هنرمندان صنایع دستی کشور پیش بینی شده است. 
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: شهر مقدس مشهد و استان خراسان رضوی در همه زمانها دارای شمار زیادی مسافر و زائرند، چرا که این استان علاوه بر بارگاه قدسی ثامن الحجج (ع)، دارای جاذبه های مختلف گردشگری، فرهنگی و تاریخی است. 
رحمانی موحد، متنوع سازی بسته های سفر در خراسان رضوی را با هدف توسعه متوازن گردشکری در این استان مطلوب و امیدوار کننده خواند و افزود: امید است با نظارت و هدایت های استاندار، روز به روز شاهد رشد مطلوب این بخش باشیم. 
وی تاکید کرد: هدف گذاری سال 95 آن است که از ظرفیت برنامه ریزی و فرهنگ سازی با هدف کاهش تصادفات و ناملایمات سفرها بهره لازم را ببریم. 
وی افزود: به طور مثال یک طرفه کردن برخی محورهای شلوغ مثل چالوس در آخرین روز تعطیلات، مخاطرات اجتماعی و تبعات مختلفی دارد و راهکارهای مربوط در این خصوص نظیر تشویق به تغییر ساعت خروج مسافران باید دنبال شود. 
وی با ارائه چند پیشنهاد برای بهبود خدمات رسانی به مسافران نوروزی در مشهد و خراسان رضوی گفت: ارتقای خدمات با پیش بینی علائم و نشانه ها برای راهنمایی مسافران بویژه در حوزه خدمات عمومی مانند بهداشت و درمان و همچنین تجمیع امکانات و استعدادهای استان برای اطلاع رسانی مانند تدوین و توزیع بروشورهای آموزشی در این خصوص ضروری است. 
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به درخواست استاندار خراسان رضوی مبنی بر اختصاص ردیف بودجه به دبیرخانه دائمی سفر این استان، گفت: در سال جدید تلاش بر این است که ردیف مستقل بودجه ای با تشکیلات ساختاری مرتبط برای ستاد خدمات سفر در کشور تعیین شود. 
نشست ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی با حضور استاندار و مدیران دوایر مرتبط با خدمات دهی به مسافران نوروزی، در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.