دبیرکل سازمان ملل در سفر به لبنان اعلام کرد: این نهاد از تحقق یک راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه حمایت می‌کند و راه‌حل سحرآمیز در این باره ندارد.

سازمان ملل «راه‌حل سحرآمیز» ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل در پایان سفر خود به لبنان تلاش کرد به نگرانی‌های لبنانی‌ها درباره اسکان آوارگان سوری در این کشور (لبنان) اطمینان‌بخشی کند.

بان در پاسخ به سوال روزنامه «الجمهوریه» لبنان در این باره گفت: سازمان ملل سعی نمی‌کند که آوارگان سوری و فلسطینی را در لبنان اسکان دهد و کمک به آوارگان برای بقا و ایستادگی آنها تا زمان بازگشت به کشورشان است نه اسکان دادن (دائمی) آنها.

وی افزود: سازمان ملل راه‌حلی سحرآمیز برای سوریه در اختیار ندارد؛ ما فقط به ابراز نگرانی در این باره اکتفا نمی‌کند و دلیل این امر همراهی سازمان ملل با تلاش‌ها برای یک راه‌حل سیاسی در سوریه است.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: اختلافات در شورای امنیت از ابتدای بحران منجر به متشنج شدن وضعیت در سوریه شد اما پس از تشکیل گروه حمایت بین‌المللی از سوریه در وین احساس کردیم که کشورهای عضو همکاری بیشتری با یکدیگر دارند و پیشرفت‌های در این زمینه دیده شد اما تا به امروز کافی نبوده است.

او افزود: آمریکا و روسیه امروز در چارچوب نشست وین با همکاری «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل تلاش می‌کنند تا به پایه‌های مشترکی برسند اما این به زمان نیاز دارد.

دبیرکل سازمان ملل سپس چهار پیام برای ملت لبنان فرستاد که اولین آنها حمایت قدرتمند از لبنان و مردمش بود و دومین پیام اینکه لبنان الگوی منطقه در همزیستی و جمع‌گرایی خواهد بود.

 

اما پیام‌های سوم و چهارم درباره تاکید دوباره بر حمایت سازمان ملل از نیروهای مسلح لبنان بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.