رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بازرسان بهداشت محیط، به ازای هر ۵ هزار نفر حداقل یک مورد کلرسنجی انجام می‌دهند، از سلامت آب آشامیدنی در ایام نوروز خبر داد.

 آب آشامیدنی در نوروز، سالم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید رضا غلامی - رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت اظهار داشت: بازرسان بهداشت محیط علاوه بر انجام وظایف خود، روز گذشته با تاکید بر کنترل کیفی آب آشامیدنی، کیفیت آب‌های آشامیدنی کشور را بررسی کردند.

غلامی افزود: کنترل عوامل محیطی از جمله آب و مواد غذایی در راستای تکالیف بازرسان بهداشت محیط به منظور حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و کنترل بیماری‌ها مرگ و میرهای مرتبط با عوامل محیطی است.

وی تصریح کرد: از طریق کنترل آب آشامیدنی می‌توان از 70 درصد بیماریهای مرتبط با آب به‌ویژه بیماری‌های واگیر دار و عفونی مربوط به آن و نیز 30 درصد مرگ و میرهای مرتبط با آن جلوگیری کرد.

غلامی با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط بر اساس استانداردهای موجود به ازای هر 5 هزار نفر از جامعه، حداقل یک مورد کلرسنجی می‌کنند، به وبدا گفت: تاکنون بیش از 261  هزار مورد کلرسنجی انجام شده که جمعیت زیادی را تحت پوشش قرار می دهد اما اگر کلرسنجی انجام نمی‌شد، احتمال بروز بیماری‌های مرتبط را تشدید می‌کرد.

رئیس ستاد سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه از ابتدای اسفند تا روز گذشته بازرسان بهداشت محیط از حدود 395 مورد از مراکز و اماکن بازدید کردند، خاطرنشان کرد: تاکنون یک هزار و 224 مورد از آنها به دلیل تخلفات بهداشتی تعطیل شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.