رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در یادداشتی خطاب به مردم انگلستان از آنان خواست برای مقابله با تروریسم و حفظ امنیت کشورهایشان، رأی به خروج از اتحادیه اروپا ندهند.

یادداشت رئیس سابق سیا و درخواست از انگلیس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «دیوید پترااوس» رئیس سابق سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) و ژنرال رده بالای آمریکایی در یادداشتی اختصاصی برای روزنامه انگلیسی تلگراف از مردم انگلستان خواست رای به ماندن در اتحادیه اروپا بدهند.

وی در دخالتی آشکار خطاب به مردم انگلستان گفت که رای به خروج از اتحادیه اروپا ندهند چون این مساله می‌تواند به تضعیف جنگ غرب علیه تروریست منجر شود.

پترااوس در این یادداشت افزود «مردان و زنان ما با یکدیگر، هجوم فاشیسم نازی را که تهدیدی علیه تمدن بشری بود، به عقب راندند و با متحد شدن در مقابل شوروی و کومونیسم ایستادند. امروز نیروهای بریتانیایی و آمریکایی بار دیگر در خطوط مقدم با هم هستند و این زمان در مقابل داعش و القاعده برای متوقف کردن تروریسم پیش از حمله آنان به وطن‌مان، همکاری می‌کنند.»

در ادامه یادداشت وی آمده است «امروزه اتحاد آمریکا و انگلیس یا همان به اصطلاح "رابطه ویژه" بار دیگر اهمیت فراوانی دارد. در اروپا ولادیمیر پوتین به دنبال بازیابی سلطه روسیه بر سرزمین‌های اطرافش هست و از نیروهایی که هدفشان در هم شکستن اتحاد اروپاست،‌ حمایت می‌کند.»

فرمانده آمریکایی افزود «در خاورمیانه، فروپاشی چندین کشور دروازه‌های تسلط بر بخش‌هایی از این منطقه را برای افراطیون باز کرده است و این افراطیون در پی توطئه برای قتل عام در خیابان‌های شهرهای ما هستند. در بخش سایبری هم افراطیون به دنبال حمله به سیستم‌های مالی، صنعتی و حمله به اطلاعات ارزشمند و حساس هستند. در زمانی با چنین چالش‌هایی که دشمنان ما به دنبال شکاف میان ما و تخریب نظم جهانی هستند - نظمی که ما فداکاری‌های بسیاری برای بنا کردن و دفاع از آن به کار بردیم - این مساله برای غرب حیاتی است تا محکم و متحد بماند و این نیازمند رهبری قوی و قانون‌مند آمریکایی-بریتانیایی داخل جهان غرب است.»

وی خاطر نشان کرد «چه دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم، امنیت و خوشبختی کشورهای ما نمی‌تواند از شرایط اقتصادی و سیاسی جدا شود. برخی می‌گویند که خروج از اتحادیه اروپا خطر تروریسم را در انگلستان کاهش می‌دهد اما این اشتباه است. متاسفانه تهدید تروریسم در آینده همواره با ما خواهد بود. در واقع بهترین راه برای دفاع از خودمان با تعمیق همکاری نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک در سطح غرب است و اتحادیه اروپا با تمام کاستی‌هایش، نقشی حیاتی در این اقدام دارد.»

در انتهای یادداشت پترااوس نوشت «با وجود مخاطرات و چالش‌هایی که ما را در سراسر جهان تهدید می‌کند، الان زمانی است که غرب و سازمان‌های آن شامل اتحادیه اروپا نیازمند با هم بودن هستند نه اینکه از هم جدا شوند. من می‌ترسم که جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا تنها به خطرناک‌تر شدن دنیای ما و سخت‌تر شدن مدیریت آن منجر شود.»

بعد از توافق ماه گذشته لندن و بروکسل بنا شد همه‌پرسی جدایی انگلستان از اتحادیه اروپا در ماه ژوئن سال جاری برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.