همزمان با ایام نوروز، ۸۰ برنامه با موضوع «مسائل اخلاقی، خانودگی، اجتماعی و بیان سیره و حدیث زندگی ائمه(ع)» ویژه زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری ۸۰ برنامه ویژه زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی در ایام نوروز

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، از آنجایی که حرم مطهر حضرت رضا(ع) همه ساله در ایام نوروز پذیرای خیل عظیمی از شیعیان و مشتاقانی است که از اقصی نقاط دنیا برای بهره‌مندی از فیض معنوی به این بارگاه مقدس مشرف می شوند، آستان مقدس رضوی برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای استفاده این زائران از فرصت حضور در اماکن متبرکه در نظر گرفته است.

در ایام نوروز مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای زائران عرب، اردو، آذری و انگلیسی زبان برنامه‌های متعددی تدارک دیده است که به تبیین مسائل اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی همچون صله رحم، آثار گناه، اسراف و بیان حدیث و سیره زندگی ائمه(ع) می‌پردازد.
برگزاری سخنرانی، کلاس‌های پرسش و پاسخ، تشکیل جلسات حلقه‌های معرفت، بیان احکام، پاسخگویی به سوالات شرعی، تور حرم شناسی، نمایش فیلم مستند، آموزش احکام و مسایل شرعی، مولودی خوانی و قرائت ادعیه از جمله بخش‌های مراسم نوروزی حرم مطهر رضوی است.
این ویژه برنامه‌ها روزانه برای زائران عرب زبان در رواق دارالرحمه، برای اردو زبان‌ها در رواق کوثر و برای زائران ترکی، آذری و انگلیسی زبان در رواق غدیر برپا می‌شود.
همچنین به منظور آشنایی بیشتر زائران با اماکن متبرکه حرم مطهر روزانه تورهای مختلف حرم شناسی و بازدید از موزه، کتابخانه و مؤسسات وابسته به آستان قدس رضوی به همراه کارشناسان حوزه راهنمای زائر برگزار می‌شود و از این طریق اطلاعات ارزشمندی به زائران ارائه می‌شود.
لازم به ذکر است، در این ایام برای تمامی شیعیان و زائران خارجی حرم مطهر رضوی که از نعمت همجواری با امام رضا(ع) برخوردار نیستند، پیام‌های تبریک و بسته‎های پستی از طریق پست الکترونیکی و مرسوله‌های پستی ارسال می‌شود تا از این محصولات ارزشمند و معنوی بهره‌مند ‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.