۱۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 362844

رئیس فدراسیون فوتبال ایران به ادعای سعودی‌ها مبنی بر برگزاری مسابقات نمایندگان ایران در کشور عمان واکنش نشان داد.

واکنش کفاشیان به اظهارات سعودی‌ها

به گزارش قدس آنلاین،  علی کفاشیان درباره اظهارات طلال آل شیخ سخنگوی فدراسیون فوتبال عربستان که گفته بود AFC کشورعمان را به عنوان کشور بی طرف برای برگزاری دیدار تیم های باشگاهی ایران و عربستان انتخاب کرده است، افزود: ما هنوز این مساله را نهایی نکرده ایم و این موضوع باید نهایی شود.

وی توضیح داد که فدراسیون فوتبال درحال مکاتبه با چند کشور مختلف و همزمان هماهنگی با باشگاه های ایرانی حاضر درلیگ قهرمانان آسیاست تا نسبت به انتخاب کشور ثالث جهت برگزاری دیدار تیم های ایرانی و عربستانی اقدام کند.

عربستان سعودی پس از قطع روابط سیاسی خود با ایران به بهانه نبود امنیت، خواستار برگزاری دیدارهای باشگاهی این کشور با تیم های ایرانی در کشور ثالث شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از تعیین مهلتی، برگزاری دیدارهای باشگاهی دو کشور را درکشور ثالث پذیرفت و به 2 کشور تا روز پنجم فروردین ماه مهلت داد تا کشورهای پیشنهادی خود را معرفی کنند. اما این کنفدراسیون با درخواست تمدید این مهلت که از سوی فدراسیون فوتبال ایران مطرح شده بود، موافقت کرد.

کفاشیان گفت: انتخاب کشور ثالث برای میزبانی از دیدار تیم های ایرانی و عربستانی پروسه ای دارد که باید طی شود؛ برخی از کشورها ممکن است آمادگی میزبانی از این دیدارها را نداشته باشند و همچنین باید برای انتخاب کشور میزبان باید با باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان هماهنگی های لازم انجام بگیرد.

باشگاه تراکتورسازی تبریز، کشورهای ترکمنستان و ازبکستان، باشگاه سپاهان اصفهان کشورهای عمان و لبنان و باشگاه ذوب آهن اصفهان نیز کشورهای فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان، ازبکستان و لبنان و شهر سیدنی استرالیا را به عنوان پیشنهاد خود برای میزبانی از تیم های باشگاهی عربستان سعودی معرفی کردند.

باشگاه های الهلال و الاتحاد عربستان سعودی نیز بازی با نمایندگان ایران را دردوحه پایتخت قطر برگزیدند و تیم النصر عربستان نیز اعلام کرد در شهر دبی امارات برابر حریفان ایرانی خود قرار می گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • fakhre IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    6 0
    سلام بابا اصل نباید زیر بار درخواست کشور سعودیه رفت ایران باید به فیفا شکایت کنه که سعودیها دارند سیاست را با ورزش قاطی مکنند