محققان آمریکایی به تازگی دریافتند رژیم غذایی سرشار از منابع پروتئینی نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه می تواند در بهبود کیفیت خواب نیز مؤثر باشد.

بهبود کیفیت خواب به کمک رژیم غذایی سرشار از پروتئین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سایت دکتیزیمو؛ تا به حال بررسی های مختلفی در مورد تاثیر تغذیه بر فرایند خواب صورت گرفت اما تحقیقات جدید ثابت می کند رعایت برنامه غذایی سرشار از پروتئین طی چند ماه، کیفیت خواب را در بزرگسالان چاق بهبود می دهد.

برای اثبات چنین تاثیری محققان برنامه غذایی 44 فرد که اضافه وزن داشتند را کنترل کردند. گروهی از آنها به مقدار متوسط منابع پروتئین دریافت کردند و بقیه رژیم غذایی با مقدار زیاد پروتئین داشتند.

پس از یک دوره کنترل 3 هفته، همه شرکت کنندگان به مدت 16 هفته روزانه به ازای هر کیلوگرم توده بدنی، 8/0 یا 5/1 گرم پروتئین دریافت کردند. وضعیت خواب آنها نیز هر ماه به کمک پرسشنامه هایی بررسی می شد.

محققان به این نتیجه رسیدند که پس از 3 تا 4 ماه، داوطلبانی که برای کاهش وزن مقدار بیشتری پروتئین مصرف کرده بودند وضعیت بهتری از نظر کیفیت خواب داشتند.

خواب نامطلوب یا کوتاه زمینه ساز بیماری های متابولیکی و قلبی می شود و همچنین احتمال مرگ زودرس را نیز افزایش می دهد. از آنجا که اختلالات خواب امروزه بسیار شایع شده است، لزوم تغییرات در برنامه غذایی و سبک زندگی بسیار اهمیت دارد.

 

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.