قدس آنلاین- تبریز: سخنگوی هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: دو نفر که در محاصره سیل در شاهین‌دژ آذربایجان‌غربی قرار گرفته بودند، با اعزام بالگرد هلال‌احمر از تبریز نجات یافتند.

نجات موفقیت‌آمیز ۲ تن از محاصره سیل در شاهین‌دژ با بالگرد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی شهودی اظهار داشت: در پی بارش‌های قابل توجه چند روز اخیر در شمال‌غرب کشور و جاری شدن سیل در بعضی مناطق استان آذربایجان‌غربی از جمله توابع شهرستان شاهین‌دژ دو نفر در محاصره سیل قرار گرفته بودند.

وی افزود: برابر گزارش دریافتی از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات‌های امدادی استان، به دنبال گیر افتادن دو نفر در وسط باغات منطقه شاهین‌دژ نجاتگران بومی از دیروز تلاش‌های زیادی را برای تخلیه و نجات این افراد انجام داده و روش‌های ممکن از جمله ایجاد سیستم تیرول یا عبور با قایق و... را بررسی کردند که به علت شرایط خاص و فاصله حدود 700 متری هیچ روشی جوابگو نشده و تنها راه ممکن دسترسی هوایی تشخیص داده شد.

شهودی گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده بالگرد جمعیت هلال احمر بعد از پایداری نسبی وضعیت جوی امروز صبح 12 فروردین به همراه تیم امداد هوایی و نجاتگران تیم تخصصی امداد و نجات کوهستان «عون‌بن‌علی» از تبریز به سمت شاهین‌دژ محل وقوع سیل به پرواز در آمد.

سیدعلی سیدی مسئول تیم اعزامی نیز به خبرنگار فارس گفت: با انجام تمهیدات لازم توسط بالگرد به محل اعزام و با برداشتن رئیس جمعیت نقده، بعد از رسیدن به محل افراد گرفتار در سیل نجات داده شد و بالگرد جمعیت هلال احمر مجددا به تبریز مراجعت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.