سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که رسانه‌های غربی آزادسازی تدمر را نادیده گرفتند.

  رسانه‌های غربی آزادسازی تدمر را نادیده گرفتند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "ماریا زاخاروا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری هفتگی خود به اوضاع در سوریه اشاره کرد و گفت که آتش‌بسی که از حدود یک ماه پیش در سوریه آغاز شده هنوز ادامه دارد.

وی گفت که این آتش‌بس به بهبود شرایط در منطقه و فراهم شدن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان کمک کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: شهر تدمر سرانجام و با کمک روسیه آزاد شد و تمامی رسانه‌ها تصاویر اقدامات وحشیانه تروریست‌ها در تدمر را به تصویر کشاندند و روسیه تمام تلاش خود را برای کمک به بازیابی میراث‌های فرهنگی در تدمر را انجام خواهد داد.

زاخاروا اضافه کرد: چیزی که ما در پالمیرا می‌بینیم آن است که این شهر توسط افراد حرفه‌ای مین گذاری و بمبگذاری شده است. با توجه به این حقایق ما می‌توانیم بگوییم که آنها نمی‌توانند در سوریه باقی بمانند.

وی گفت که واکنش‌ها به آزاد سازی تدمر عجیب بوده است. این یک پیروزی بود اما واکنش‌ها اندکی دیر بود. این بدان معناست که هیچ کسی آزادسازی تدمر را باور نکرده بود. در واقع آزادسازی تدمر تغییر دهنده بازی در مبارزه علیه داعش است. ما شاهد بازی ژئوپلیتیکی وسیعی در این شرایط بودیم این در حالی است که رسانه‌های غربی آزادسازی تدمر را نادیده گرفتند.

زاخاروا درباره گفت‌وگوهای صلح سوریه گفت که این مذاکرات در ژنو و در پایان ماه آوریل ادامه خواهد یافت. ما شرایط قابل توجهی برای مذاکرات درباره بحران سوریه داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.