وزیر بهداشت در یاداشتی درباره لغو سفر رییس جمهوری به اتریش نوشت: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد اعلام می کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع عزت، حکمت و مصلحت یک تصمیم انقلابی گرفت.

 لغو سفر اتریش تصمیم شجاعانه و انقلابی بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یاداشتی در شبکه تلگرام درباره لغو سفر حسن روحانی به اتریش نوشت: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع عزت، حکمت و مصلحت یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که عزت و اقتدار ایران و ایرانی از چه درجه اهمیتی برخوردار است.

وی ضمن انتقاد از یک برنامه پخش شده از رسانه ملی درباره لغو سفر رییس جمهوری به اتریش، آن را در راستای تضعیف منافع ملی دانست و نوشت: متحیرانه برنامه ای دیدم که آشکارا رویکرد رییس جمهور اتریش و مقامات آن کشور را بر موضع ریاست جمهوری خودمان ترجیح می داد. اینکه گویی « امنیت در حد اعلا برقرار بوده، تدابیر شدید امنیتی درست شبیه سفر رؤسای جمهور روسیه، چین و آمریکا در نظر گرفته بوده» و ... لذا اطلاعیه دفتر رییس جمهوری ایران بی اساس است!

وزیر بهداشت نوشته است: من دیپلماسی بلد نیستم ولی غرور دینی و ملی آقای روحانی و استواری و سخت گیری ایشان در برخورد با تروریست ها و آدم کشها را می ستایم. و به این تصمیم انقلابی، شجاعانه و هوشیارانه، که عزت و منافع پایدار کشور را بدنبال دارد؛ علی رغم هر خسارت احتمالی و کوتاه مدت، از صمیم قلب احترام می گذارم.

رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار بود روز سه شنبه 10 فروردین به همراه تعدادی از وزیران و مشاوران هیاتی اقتصادی به وین سفر کند. این سفر در پاسخ به دعوت همتای اتریشی وی بود. اما این سفر به تعویق افتاد و دفتر رئیس جمهور علت آن را « ملاحظات امنیتی و تامین شرایط مطلوب تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور» اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    من تصور میکنم این اقدام کاملا از روی بی تدبیری بود, اتریش کشوری که تو تمام این سی و هفت سال انقلاب ایران بی طرفی خودش رو ثابت کرده, و حتی در اکثر مواقع در کنار ایران حکم یک راوی وفادار صادق رو بازی کرده و حداقل نبایست این رفتار رو در حقش میکردن. شاید اگه میخواستن یه همچین حرکت انقلابی بکنن بهتر بود در برابر فرانسه با اون همه کارشکنی در مسله هسته ای و یا اینکه تظاهرات ضد ایرانی رو سازمان دهی میکنه انجام میدادند. حیف نیست برای اینکه خودتون رو مطرح کنید دوست و دشمنتون رو گم کنید؟!!!!! شاید ب جرأت میشه گفت بی آزارترین کشور اروپای که کوچکترین زاویه ای با ایران نداشته که هیچ, در قبال منافع خودش همیشه خنثی رفتار کرده, اتریش بوده.