۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: 364247

گزارش‌های منابع صهیونیستی حاکی از این است که بنابر پیش بینی ارتش رژیم صهیونیستی احتمال تشدید انتفاضه قدس در دوره آتی وجود دارد.

وحشت صهیونیست‌ها از تشدید انتفاضه قدس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی گفت که تعداد عملیات های فلسطینیان علیه صهیونیست ها که از 6 ماه قبل آغاز شده، کاهش یافته است و این عملیات ها اغلب در اواخر هفته اجرا می شود اما با این حال ارتش رژیم صهیونیستی پیش بینی می کند که انتفاضه در دوره آتی تشدید خواهد شد.

گزارشات دستگاه اطلاعاتی شاباک رژیم صهیونیستی نشان می دهد تعداد عملیات هایی که ماه گذشته اجرا شده است به 155 مورد رسیده است که در مقایسه با تعداد عملیات های صورت گرفته در ماه اکتبر گذشته که 620 عملیات طی آن انجام شده بود، بسیار کاهش داشته است.

بر پایه این گزارش، بیش از 50 درصد مجریان عملیات های ضد صهیونیستی زیر 20 سال سن دارند و 12 درصد آنها نیز از زنان هستند.

شهادت 209 فلسطینی از آغاز انتفاضه قدس تاکنون

از آغاز انتفاضه قدس در ماه اکتبر گذشته تاکنون، 209 فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند. این در حالی است که در ماه مارس گذشته بیش از 30 عملیات مقاومتی به وقوع پیوست و طی آن یک صهیونیست به هلاکت رسیده و 48 نفر دیگر زخمی شدند.

به رغم همکاری امنیتی گسترده دشمن صهیونیستی و سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان، عملیات های مقاومتی فلسطینیان در ماه گذشته همچنان ادامه داشت و طی این عملیات ها یک صهیونیست به هلاکت رسیده و 48 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

همچنین طی ماه مارس گذشته 22 فلسطینی به شهادت رسیدند و بدین گونه شمار شهدای انتفاضه به 209 نفر افزایش یافت. در مقابل تاکنون 32 نظامی و شهرک نشین صهیونیست نیز در نتیجه عملیات های مقاومتی فلسطینیان به هلاکت رسیده اند. در حالی که در ماه فوریه 38 صهیونیست زخمی شده بودند، ماه گذشته شمار مجروحان صهیونیستی به 48 نفر افزایش یافت تا بدین گونه مجموع مجروحان اسرائیلی از آغاز انتفاضه تاکنون به 564 نفر افزایش یابد.

همچنین در ماه مارس گذشته 89 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند در حالی که ماه قبل از آن 237 فلسطینی در مناطق مختلف اراضی اشغالی زخمی شده بودند.

مبارزان مقاومت در ماه مارس 36 عملیات مقاومتی از جمله 12 مورد حمله با سلاح سرد، 14 مورد تیراندازی، 8 مورد پرتاب نارنجک های دستی و دو مورد عملیات زیرگیری با خودرو را به اجرا گذاشتند و 18 عملیات دیگر نیز ناموفق ماند.

بازداشت یک دختر فلسطینی در تل آویو

نیروهای پلیس رژیم اشغالگر امروز یکشنبه یک دختر فلسطینی را در تل آویو به بهانه اینکه با ضربات چاقو یک شهرک نشین صهیونیست را زخمی کرده است، بازداشت کردند.

منابع صهیونیستی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست ابتدا به سمت این دختر فلسطینی تیراندازی و سپس او را بازداشت کرده اند.

مصر از آغاز سال 2016 تنها 3 روز گذرگاه رفح را باز کرده است

وزارت کشور فلسطین در غزه تاکید کرد که مصر از آغاز سال 2016 تاکنون تنها 3 روز گذرگاه زمینی رفح را بازگشایی کرده است.

قاهره اواسط ماه گذشته گذرگاه زمینی رفح را به روی مسافران فلسطینی بازگشایی کرد.
وزارت کشور فلسطین در غزه طی بیانیه ای تصریح کرد که گذرگاه زمینی رفح از آغاز سال جاری تاکنون به مدت 89 روز بسته بوده است.

در این بیانیه آمده است که این گذرگاه تنها 3 روز به روی فلسطینیان بازگشایی شده است.
همچنین این گذرگاه در سال گذشته نیز مجموعا 21 روز به طور پراکنده به روی فلسطینیان بازگشایی شده است.

سفر وزیر خارجه فلسطین به قاهره

ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین امروز یکشنبه به قاهره رفت تا در دیدار چند ساعته با سامح شکری همتای مصری خود موضوعات مربوط به صحنه فلسطین را بررسی کند.

برخی منابع گفتند که مالکی در این سفر تلاش های بین المللی درباره ازسرگیری روند سازش بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به خصوص طرح ابتکاری فرانسه، آمادگی برای برگزاری کنفرانس بین المللی سازش و به جریان انداختن روند سازش را بررسی خواهد کرد.

جبهه خلق: موضع عباس درباره انتفاضه اهانت آمیز است

«بدران جابر» از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین، موضع رئیس تشکیلات خودگردان در خصوص انتفاضه را اهانت آمیز و دردناک توصیف کرد و گفت که مسیر مذاکرات و هماهنگی امنیتی که عباس انتخاب کرده، شکست خورده است.

جابر در مصاحبه با یک روزنامه فلسطینی افزود که ملت فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل که مقدسات آنها را مورد هتک حرمت قرار می دهد و به قوانین بین المللی و انسانی توجهی ندارد، تلاش می کند.

وی در ادامه تشدید جنایت های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین به خصوص مصادره اراضی و اعدام های میدانی و اعلام علنی سیاست این رژیم برای کوچاندن فلسطینیان را مورد اشاره قرار داد و از عباس درخواست کرد تا حمایت مطلق خود از انتفاضه قدس در چارچوب یک برنامه ملی روشن را اعلام کند.

پیش از این محمود عباس در مصاحبه با شبکه دوم رژیم اسرائیل ضمن آمادگی برای دیدار نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاش کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین مدارس و کیف های مدرسه دانش آموزان را برای یافتن چاقو به منظور جلوگیری از عملیات آنها علیه (صهیونیستها) تفتیش می کند.

وی افزود: تنها از دانش آموزان یک مدرسه 70 عدد چاقو بدست آمده است.
عباس گفت: "نیروهای امنیتی ما وارد مدارس می شوند و کیف های دانش آموزان را برای اینکه ببیند آیا چاقو دارند یا نه، تفتیش می کنند. در یک مدرسه ما 70 دانش آموز دختر و پسر را دیدیم که چاقو داشتند و به آنها گفتیم که این کار اشتباه است. من نمی خواهم که تو کشته شوی و بمیری".

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین آمادگی خودش را برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل و نشستن با وی بر سر میز مذاکره اعلام داشت و گفت که دست وی برای سازش همچنان به سمت نتانیاهو دراز است.
وی خواهان ادامه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم اسرائیل شد.

عباس گفت که از این مسئله خجالت نمی کشد زیرا به زعم او گزینه جایگزین همان عدم احساس امنیت و نبود امید است.
وی در عین حال اذعان کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین "در آستانه فروپاشی است".

شهروندان فلسطینی از چند ماه پیش انتفاضه قدس را در سراسر سرزمین فلسطین آغاز کرده اند که در جریان آن تاکنون صدها نفر شهید یا زخمی شده اند.

کرانه باختری رود اردن شاهد عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی علیه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.