کنترل ارتش سوریه بر «قریتین» در ریف‌حمص، آمریکا در حال بررسی اعزام کماندوهای بیشتر به سوریه و ورود ارتش سوریه از محور غربی به تدمر از مهم‌ترین رخدادهای خبری سوریه در ۲۴ ساعت گذشته است.

کنترل ارتش سوریه بر «قریتین» در ریف‌حمص/آمریکا به‌ دنبال اعزام کماندوهای بیشتر به سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،در دمشق، کنترل ارتش سوریه بر «قریتین» در ریف‌حمص، آمریکا در حال بررسی اعزام کماندوهای بیشتر به سوریه، ورود ارتش سوریه از محور غربی به تدمر و سقوط «العیس» در جنوب حلب از مهم‌ترین رخدادهای خبری سوریه در 24 ساعت گذشته است.

تحولات میدانی

کُردهای مورد حمایت آمریکا 3 منطقه در ریف‌دیرالزور را تصرف کردند

یک منبع آگاه کُرد سوری از در دست گرفتن کنترل 3 نقطه تحت تصرف «داعش» توسط گروه‌های مسلح کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای سوریه دموکراتیک» در ریف شمالی استان دیر الزور خبر داد.

وال استریت ژورنال:داعش بهترین آزمایشگاه ساخت مواد منفجره را در موصل در اختیار دارد

روزنامه آمریکایی در گزارشی از در اختیار بودن آزمایشگاه شیمیایی مجهز و کم نظیر دانشگاه شهر موصل در عراق به دست نیروهای تروریستی داعش و با هدف ساخت بمب‌ها و مواد منفجره جدید خبر داد.

«قریتین» در ریف‌حمص تحت کنترل ارتش سوریه درآمد

ارتش سوریه یک هفته پس از آغاز عملیات آزادسازی دومین مقر داعش در ریف حمص، شهر القریتین را تحت کنترل گرفت و آن را آزاد کرد.

شهر «قریتین» سوریه از حیث نظامی ساقط شده است

منابع میدانی می‌گویند شهر «القریتین» دومین مقر اصلی داعش در ریف حمص سوریه در معرض آزادسازی کامل قرار گرفته و این شهر از حیث نظامی برای «داعش» ساقط شده است.

ارتش سوریه وارد شهر «قریتین» حمص شد

ارتش سوریه که بلافاصله پس از آزادسازی شهر تاریخی تدمر عملیات آزادسازی شهر قریتین در ریف حمص را آغاز کرده بود، امروز موفق شد وارد شهر شود.

تسلط تروریست‌ها بر چندین شهرک استان لاذقیه سوریه کذب است

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اخبار منتشر شده درباره اشغال چندین شهرک در استان لاذقیه به وسیله تروریست‌ها را تکذیب کرد.

شورش عمومی علیه داعش در سوریه پس از آزاد سازی تدمر/نقطه بی‌بازگشت در مسیر نابودی تروریسم

نشریه فلسطینی المنار در مطلبی پیرامون اهمیت ازادسازی شهر باستانی تدمر(پالمیرا) سوریه از لوث وجود داعش نوشت: بازپس گیری تدمرنه تنها سرآغاز رها سازی سوریه از لوث وجود داعش است که حتی اغاز رهایی کل منطقه از وجود سازمانهای تروریستی خواهد بود.

«العیس» در جنوب حلب سقوط کرد/ اعزام نیروی ارتش برای بیرون‌ راندن تروریست‌ها

ارتش سوریه که پیشتر از بلندی العیس و بخش‌هایی از شهرک العیس عقب‌نشینی کرده بود، امروز نیروهای جدیدی را برای بازپس‌گیری شهرک العیس به منطقه اعزام کرده و احتمال می‌رود آن را در آینده نزدیک آزاد کند.

فرمانده سوری: تروریست‌ها در جنوب حلب آتش‌بس را نقض کرده‌اند

فرمانده میدانی ارتش سوریه در جنوب حلب، حمله گروهک‌های مسلح تروریستی به شهرک العیس و خان‌طومان را نقض آتش‌بس دانست و گفت ارتش سوریه با آن مقابله می‌کند.

ورود ارتش سوریه از محور غربی به تدمر/ توزیع کمک‌های بشردوستانه در حوله

همزمان با ورود نیروهای ارتش سوریه از محور غربی به داخل شهر «تدمر» در استان حمص، توزیع کمک‌های بشردوستانه در منطقه «حوله» این استان که توسط داعش و النصره محاصره شده، نیز آغاز شد.

تحولات سیاسی

مقام ارشد اطلاعاتی عربی:ایران قصد ایجاد محور سوری-ایرانی در منطقه دارد

یک مقام ارشد اطلاعاتی عرب در اظهار نظری گفت: ایرانی‌ها در عراق و سوریه تصمیم گیرندگان اصلی هستند و تنش زدایی ریاض- مسکو باعث نگرانی این کشور شده است.

سفیر ایران در لبنان: راه‌حل بحران سوریه گفت‌وگوی سوری-سوری است

سفیر ایران در لبنان با اشاره به اینکه بحران سوریه تنها از طریق گفت‌وگو حل می‌شود، از طرفهای درگیر و کشورهای منطقه خواست از گروه‌های تروریستی برای تحقق خواسته‌های خود استفاده نکنند.

مخالفان سوریه: آتش‌بس نفس‌های آخر را می‌کشد

مخالفان و معارضان دولت سوریه بعد از نقض توافق آتش بس در جنوب استان حلب، اعلام کردند این توافق نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

ان‌بی‌سی:سیا در سال 2012 طرحی مخفیانه برای کنار زدن اسد از قدرت داشت

کتابی که این هفته منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که سازمان سیا در سال 2012 طرحی محرمانه برای کنار زدن بشار اسد از قدرت داشته است.

خبرگزاری فرانسه:واشنگتن در حال بررسی اعزام کماندوهای بیشتر به سوریه است

وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی طرحی برای اعزام تعداد بیشتری نیروی ویژه نظامی به سوریه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.