رئیس جمهور اتریش که فردا به روسیه سفر خواهد کرد در آستانه این سفر سیاسی حساس خود بر لزوم همکاری با روسیه تاکید کرده و سیاستی که اروپا را ازمسکو جدا می کند غلط ارزیابی کرد.

 سیاستی که اروپا را از روسیه جدا می‌کند سیاست غلطی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، "هاینز فیشر"، رئیس جمهور اتریش از فردا ( سه شنبه) سفر سیاسی حساسی را به روسیه آغاز خواهد کرد. او به مسکو خواهد رفت و روز چهار شنبه توسط رئیس جمهور و نخست وزیر روسیه پذیرفته شده و با این مقامات روسی گفتگو خواهد کرد.

بنا بر اعلام دفتر رئیس جمهوری اتریش، "فیشر" با رئیس جمهور روسیه درباره بحران های مختلف بین المللی بحث و گفتگو خواهد کرد. موضوعات مورد بحث روابط فوری دو جانبه،  مسئله اوکراین، درگیری های سوریه، بحران پناهندگان و همچنین مناسبات بین روسیه و چین خواهد بود. بخصوص فیشر همچنین به مسئله ریاست اتریش بر سازمان امنیت و همکاری اروپا در سال 2017 خواهد پرداخت.

چهار عضو دولتی و یک هیات فرهنگی و علمی در این سفر رئیس جمهور اتریش را همراهی خواهند کرد. در کنار وزیر امور خارجه اتریش، وزیر دادگستری و وزیر کشاورزی نیز در این سفر با "فیشر" همراه خواهند بود. وزیر امور خارجه اتریش روز سه شنبه بعد از سفر به واشنگتن به مسکو خواهد آمد.

"سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش امروز ( دوشنبه) در واشنگتن با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده و فردا نیز در مسکو دیداری با همتای روسی خود خواهد داشت.

رئیس جمهور اتریش در آستانه سفر خود به مسکو تاکید کرد که روسیه یک کشور مهم و موثر در منطقه ای است که همچنین برای اتریش از اهمیت بالایی برخوردار است. تغییرات سیاسی و اقتصادی در این منطقه بر هر فردی در اتریش تاثیر گذار است. ما می خواهیم با بزرگترین بازیگر در این منطقه عاقلانه همکاری کنیم.
وی افزود: وین و مسکو در دهه های گذشته و همچنین در همه مراحل دشوار روابط خود را حفظ کرده اند.

فیشر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: سیاستی که اروپا را از روسیه جدا کرده یا روسیه را از اروپا جدا می کند سیاست غلطی است. سیاست اتریش یک سیاست حسابگرانه، پایبن به توافقات و یک سیاست همکاری است.

وزیر اقتصاد اتریش در اوایل ماه فوریه با یک هیات بلند پایه اقتصادی به مسکو سفر کرده بود. وی در این دیدار به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه انتقاد شدیدی را وارد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.