سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، از توزیع بیش از ۸۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در تعطیلات نوروزی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور خبر داد.

ایرانی ها ۵۱ هزار و ۷۱۶ واحد خون اهدا کردند/سهم ۳.۵ درصدی بانوان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، دکتر بشیر حاجی بیگی با اشاره به توزیع بیش از ۸۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در ایام نوروز، گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی و مازندران بیشترین میزان اهدای خون را به خود اختصاص دادند.
وی با اعلام اینکه بیش از ۵۴ درصد میزان خون های اهدایی از اهدا کنندگان مستمر به دست آمده است، افزود: از لحظه آغاز سال نو تا ۱۳ فروردین، ۵۱ هزار و ۷۱۶ واحد خون توسط مردم اهدا شده که ۸ هزار و ۶۵۲ واحد آن مربوط به شهروندان تهرانی بوده است.
حاجی بیگی با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی و مازندران پس از تهران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم اهدای خون در نوروز قرار داشتند، افزود: در این مدت، میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال پیش بیش از ۷ درصد رشد داشته است.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، ادامه داد: بیشترین رشد اهدای خون در ایام نوروز در استان‌های اردبیل، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بوده است، همچنین از میزان کل اهدای خون ۹۶.۵ درصد توسط آقایان و ۳.۵ درصد توسط بانوان اهدا شده است.
حاجی‌بیگی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۸۸ هزار و ۷۲۳ واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول فشرده شده، پلاسما و پلاکت درمراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع شده است.
وی افزود: طی مدت یاد شده ۸ هزار ۹۷۹ نفر برای اولین بار خون اهدا کرده اند که بدین ترتیب نزدیک به ۲۰ درصد از خون اهدایی ایام نوروز توسط اهدا اولی ها تامین شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.