به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ"حسن ياردوستي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : درسال 94 تعدادنه هزار و 344 فقره پرونده جهت مصالحه و سازش به دواير اجتماعي کلانتري ها و کارشناسان مرکز مشاوره ارجاع شد.
وي ادامه داد: با تلاش کارشناسان و مددکاران دواير اجتماعي کلانتري ها هفت هزار و 298پرونده ، يعني بيش از 78 درصد از پرونده هاي ارجاعي منجر به مصالحه و سازش شده و خدمات مشاوره اي به شهروندان توسط کارشناسان مشاوره اي در کلانتري ها صورت گرفته است.
رئيس پليس مركز استان تصريح کرد : با وجود كارشناسان و مشاوران مددكار در كلانتري ها ، اكثر پرونده هاي تشكيل شده در اين مراجع به خصوص درگيري ، نزاع و اختلافات خانوادگي با هدايت و مشاوره پليس حل و فصل شده است و كمتر پرونده اي در اين خصوص به دادگاه ارجاع گرديده و همين امر در كاهش پرونده هاي قضائي بسيار مفيد بوده است.
اين مقام انتظامي اظهار داشت: از اين تعداد پرونده تعداد شش هزار و 816 مورد آن به صورت تلفني و 4006 فقره پرونده به صورت حضوري به دواير مشاوره ارجاع شدند.
سرهنگ ياردوستي در ادامه با اشاره به عملکرد و ارزشمند توصيف كردن كار كارشناسان مشاوره ومددكاري در كلانتري هاي اصفهان طي يك سال گذشته افزود: در تعطيلات نوروز 95در ايستگاه هاي نوروزي و دواير مشاوره كلانتري به شهروندان و ميهمانان و مسافران نوروزي مشاوره رايگان ارائه شد.
رئيس پليس مركز استان در پايان با اشاره به اينكه تعداد پرونده هايي كه در يگان هاي انتظامي با مشاوره حل و فصل و كارشان به دادسرا و دادگاه كشيده نشده اقدام بسيار ارزشمندي است كه بايد به اين موضوع توجه بيشتري كرد و در خصوص تقويت واحدهاي مشاوره تلاش بيشتري صورت گيرد خاطر نشان كرد: جلب رضايت مردم بزرگترين سرمايه و پشتوانه نيروي انتظامي است كه مشاوران ما در كلانتري ها سعه صدر ،متانت و بردباري پليس در ايفاي وظيفه كه از شاخص هاي رعايت حقوق شهروندي در ماموريت ها ست را سرلوحه كار خود قرار دادند.
نظر شما