رئيس پليس مركز استان اصفهان از مصالحه بيش از ۷۸ درصد پرونده هاي ارجاعي در دواير اجتماعي مستقر در كلانتري هاي شهر "اصفهان" در سال ۹۴ خبر داد.

مصالحه ۷۸درصدي پرونده هاي ارجاعي در دواير اجتماعي كلانتري هاي اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ"حسن ياردوستي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : درسال 94 تعدادنه هزار و 344 فقره پرونده جهت مصالحه و سازش به دواير اجتماعي کلانتري ها و کارشناسان مرکز مشاوره ارجاع شد.

وي ادامه داد: با تلاش کارشناسان و مددکاران دواير اجتماعي کلانتري ها هفت هزار و 298پرونده ، يعني بيش از 78 درصد از پرونده هاي ارجاعي منجر به مصالحه و سازش شده و خدمات مشاوره اي به شهروندان توسط کارشناسان مشاوره اي در کلانتري ها صورت گرفته است.

رئيس پليس مركز استان تصريح کرد : با وجود كارشناسان و مشاوران مددكار در كلانتري ها ، اكثر پرونده هاي تشكيل شده در اين مراجع به خصوص درگيري ، نزاع و اختلافات خانوادگي با هدايت و مشاوره پليس حل و فصل شده است و كمتر پرونده اي در اين خصوص به دادگاه ارجاع گرديده و همين امر در كاهش پرونده هاي قضائي بسيار مفيد بوده است.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: از اين تعداد پرونده تعداد شش هزار و 816 مورد آن به صورت تلفني و 4006 فقره پرونده به صورت حضوري به دواير مشاوره ارجاع شدند.

سرهنگ ياردوستي در ادامه با اشاره به عملکرد و ارزشمند توصيف كردن كار كارشناسان مشاوره ومددكاري در كلانتري هاي اصفهان طي يك سال گذشته افزود: در تعطيلات نوروز 95در ايستگاه هاي نوروزي و دواير مشاوره كلانتري به شهروندان و ميهمانان و مسافران نوروزي مشاوره رايگان ارائه شد.

رئيس پليس مركز استان در پايان با اشاره به اينكه تعداد پرونده هايي كه در يگان هاي انتظامي با مشاوره حل و فصل و كارشان به دادسرا و دادگاه كشيده نشده اقدام بسيار ارزشمندي است كه بايد به اين موضوع توجه بيشتري كرد و در خصوص تقويت واحدهاي مشاوره تلاش بيشتري صورت گيرد خاطر نشان كرد: جلب رضايت مردم بزرگترين سرمايه و پشتوانه نيروي انتظامي است كه مشاوران ما در كلانتري ها سعه صدر ،متانت و بردباري پليس در ايفاي وظيفه كه از شاخص هاي رعايت حقوق شهروندي در ماموريت ها ست را سرلوحه كار خود قرار دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.