۱۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 365794

پزشکان انگلیسی در اعتراض به شرایط کاری نامناسب، اعتصابی دو روزه را آغاز کرده‌اند.

اعتصاب سراسری پزشکان در انگلیس + فیلم

این اعتصاب که از ساعت 7 صبح چهارشنبه به وقت گرینویچ آغاز شده، موجب شده است تا بیش از 5 هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های متعلق به سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) به تعویق بیافتد.

همه پزشکان بیمارستان‌های دولتی انگلیس به جز پزشکان بخش اورژانس، چهارمین اعتصاب سراسری خود را آغاز کرده‌اند.

در همین حال وزارت بهداشت انگلیس این اعتصاب را محکوم کرده و آن را «غیرمسئولانه و نامتناسب» عنوان کرده است.

به گفته وزارت بهداشت انگلیس، از ماه ژانویه تاکنون به خاطر اعتصاب پزشکان حدود 25 هزار عمل جراحی لغو شده است.

یوهان مالاوانا رئیس کمیته پزشکان در اتحادیه انجمن پزشکی بریتانیا گفت این اختلال در روند مداوای بیماران «به شدت تاسف بار» است اما «گزینه دیگری» وجود نداشت.

وی ضمن درخواست از وزیران دولت انگلیس برای بازگشتن به پای میز مذاکره، گفت اصلاحات اخیر دولتی در بلند مدت به نتایج مطلوبی نمی‌انجامد.

اعتصاب و تظاهرات پزشکان در انگلیس؛ 18 فروردین 1395 (عکس از رویترز)

در صورتی که دولت با پزشکان به توافق نرسد، اتحادیه انجمن پزشکی بریتانیا قصد دارد در تاریخ 26 و 27 آوریل (7 و 8 اردیبهشت) اعتصابی کامل برگزار کند و پزشکان حتی در بخش های اورژانس نیز حضور نخواهند یافت.

دولت انگلیس اعلام کرده است قصد دارد از ماه آگوست قوانینی جدید به اجرا گذارد که براساس آن در همه روزهای هفته خدمات بهداشتی یکسانی به بیماران ارائه شود.

دولت دیوید کامرون نخست وزیرانگلیس قول داده است که «سرویس سلامت همگانی هفت روزه (هفت روز هفته)» برقرار خواهد کرد و در روزهای تعطیل نیز خدماتی یکسان به بیماران ارائه خواهد شد.

به گفته مقامات دولت انگلیس، در این طرح جدید، دریافتی پایه پزشکان افزایش و ساعات کاری طولانی آنها در شب و روز کاهش می‌یابد اما اتحادیه انجمن پزشکی بریتانیا با این طرح به مخالفت پرداخته است.

این اعتصاب در حالی برگزار شده است که سرویس سلامت همگانی انگلیس که به مالیات دهندگان این کشور خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهد، با مشکلات شدید مالی روبروست.

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.