۶۱ درصد از رای دهندگان هلندی، با پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا، مخالفند.

۶۱ درصد از هلندی ها، مخالف پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از راشاتودی، مردم هلند با شرکت در یک نظر سنجی برای اعلام نظر در خصوص پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا، مخالفت خود را اعلام کردند.

براساس نتایج آرای احراز شده، 61 درصد از رای دهندگان هلندی، مخالفت خود را در خصوص پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا و گسترش روابط سیاسی و اقتصادی کیف با کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا، اعلام کردند و حدود 38 درصد از رای دهندگان از پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا حمایت کردند. نتایج این نظر سنجی توسط مرکز ایپسوس منتشر می شود.

مارک روته، نخست وزیر هلند در این باره اظهار کرد: اگر مشارکت مردم در این نظر سنجی فراتر از 30 درصد باشد و نتایج حاصل از آن مخالف با پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا شود، دولت هلند ناچار است که مخالفت خود را با تصویب پیمان پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا اعلام کند.

روته افزود: اگر بیش از 30 درصد مردم هلند با این پیمان مخالف باشند، مسلما شرایط پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا به سادگی پیش نخواهد رفت.

وزیر امور خارجه ی اوکراین نیز در این خصوص اعلام کرد: در حال حاضر، مشغول بررسی صحت نتایج همه پرسی در هلند می باشد و تا زمان اعلام تصمیم نهایی هلند برای تصویب پیمان پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا صبر خواهد کرد.

ماریانا بتسا، سخنگوی وزارت امور خارجه ی اوکراین، گفت: تصمیم ما پس از نتیجه گیری اتحادیه ی اروپا، به گونه یی خواهد بود که به نفع اوکراین، هلند و همه ی اتحادیه ی اروپا باشد.

در همین حال، یکی از رهبران حزب مخالف با پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا گفت: نتایج همه پرسی، دولت اوکراین را ناامید کرده است.

الکساندر ویلکول افزود: نتایج حاصله از همه پرسی مانند دوش آب سردی برای سیاستمداران اوکراینی می باشد.

نخست وزیر هلند در این خصوص اظهار کرد: هر چند که اعتبار مخالفت مردم در خصوص پیوستن اوکراین به اتحادیه ی اروپا حفظ خواهد شد، اما دولت در زمان خود، تصمیم گیری دقیقی خواهد کرد و به افکار عمومی پاسخ خواهد داد.

نتایج این همه پرسی در صورتی معتبر خواهد بود که حداقل 30 درصد از جمعیت واجد شرایط رای دادن در همه پرسی شرکت کرده باشند.

ایپسوس اعلام کرده است که میزان مشارکت در نظر سنجی از مردم هلند، 32.2 درصد بوده است و تا کنون 99.8 درصد ار آرا شمارش شده است.

 

ترجمه:‌ رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.