منابع سوری از قیام مردم شهر اشغال شده الضمیر علیه تروریست‌های تکفیری و همچنین حملات شدید ارتش به مواضع تروریست‌های النصره در جنوب حلب خبر دادند.

حمله ۶۰ جنگنده به مواضع تکفیری‌ها در حلب+تصاویر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌های داعشی در منطقه الضمیر در قلمون شرقی درگیر شدند. این در حالی است که یک منبع میدانی، خبرهای منتشره مبنی بر سیطره تکفیریها بر فرودگاه نظامی الضمیر را بی‌ اساس خواند.
به گفته این منبع، تروریست‌های داعشی از چند محور به فرودگاه الضمیر حمله کردند و از دست‌کم پنج خودروی بمب‌گذاری شده در اطراف فرودگاه استفاده کردند، با این حال در رسیدن به هدف خود یعنی  اشغال فرودگاه نظامی الضمیر ناکام ماندند.
از سوی دیگر ساکنان شهر الضمیر در پی نشستی که در یکی از مساجد برگزار کردند، علیه تروریست‌های داعشی آماده‌باش عمومی اعلام کردند. در این نشست از شهروندانی که می‌توانند سلاح به دست بگیرند، درخواست شد برای انجام وظیفه خود در قبال شهرشان و دفاع از نوامیس خود با تروریست‌های داعشی بجنگند و تمام کسانی را که مسبب ویرانی و کشتار در شهرشان هستند، بیرون برانند.
داعش که دو روز پیش با صدها تروریست به کارخانه سیمان شهر الضمیر در حومه شمالی دمشق حمله کرده بود، بیش از یکصد نفر از کارگران این کارخانه را ربود و آنها را به مکان نامعلومی منتقل کرد که امکان برقراری هیچ تماسی با آنها وجود ندارد.
از غرب سوریه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش سوریه راه کمک‌رسانی به گروه‌های تروریستی میان الحنبوشیه و داما را از طریق حملات توپخانه‌ای به مواضع تروریست‌ها در تپه رشا در حومه شرقی لاذقیه قطع کرده اند. مواضع گروه‌های تروریستی در محورهای کوه‌های الاکراد و الترکمان به شدت گلوله‌باران شد که در نتیجه آن شماری از تروریست‌های جبهه النصره و احرارالشام به هلاکت رسیدند.
در شمال سوریه هم یک منبع نظامی اعلام کرد 60 جنگنده روسی و سوری مواضع و  استحکامات و مخفیگاه‌ها و همچنین راه‌های کمک رسانی به تروریست‌ها در حومه جنوبی حلب و ادلب را بمباران کردند به طوری که شب حومه جنوبی حلب به سبب شدت درگیری‌ها و بمباران و گلوله‌باران شدید مواضع تروریست‌ها به روز تبدیل شد.
این در حالی است که منابع سوری از پیشروی نیروهای ارتش در الایکاردا در حومه جنوبی حلب و احتمال آزادی قریب‌الوقوع آن طی ساعات آینده خبر داده‌اند.
منبع سوری به تسنیم گفت نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی بزرگی را با کمک همپیمانان خود با هدف پاکسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌های تکفیری و بازداشتن آنها از حملات مکرر به مردم شهر حلب و حومه آن و  تامین امنیت کامل حومه جنوبی حلب آغاز کرده‌اند.
این منبع از فروپاشی صفوف تروریست‌های تکفیری و وحشت شدید آنها از طرح‌های ارتش سوریه خبر داده است که آنها را غافلگیر کرده است به ویژه حملات جنگنده‌های ارتش به مواضع آنها که خسارت‌ها و  تلفات سنگین به تکفیری‌ها وارد کرده است.
خبر دیگر این‌که، گروه‌های مسلح امضا کننده توافق آتش بس در محله الوعر شهر حمص، بار دیگر آن را نقض کردند و روستای المزرعه را هدف حملات خود قرار دادند که به زخمی شدن دو غیرنظامی منجر شد که در پی این تجاوز،‌نیروهای ارتش سوریه با متجاوزان برخورد کردند. همچنین یک مورد دیگر از نقض آتش بس در شهرک مضایا در حومه دمشق گزارش شد که طی آن افراد مسلح با بستن راه بقین به مضایا، یک غیرنظامی را هنگام عبور از این جاده هدف قرار دادند که به زخمی شدن وی منجر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.